بارش باران و برف در بیشتر نقاط کشور


بارش باران و برف در بیشتر نقاط کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور، گفت: برای امروز شنبه با تقویت و گسترش سامانه بارشی در اکثر مناطق کشورمان شاهد بارندگی هستیم. شدت بارش‌ها در استان‌هایی مثل مازندران، گیلان، نوار غربی کردستان و کرمانشاه، همچنین در ارتفاعات زاگرس برای لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب فارس، همچنین جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی خواهد بود. همچنین در این مناطق شاهد کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای و حتی مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی به دلیل بارش‌های سنگین خواهیم بود. حتما شهروندانی که قصد تردد در این مناطق را دارند زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

کولاک برف و مه گرفتگی در استان های پربارش کشور

وی ادامه داد: امروز علاوه بر بارش‌ها وزش بادهای شدید برای استان‌های نظیر قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی و بخش‌های از جنوب و مرکز کشورمان در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و به تدریج در شرق، شمال شرق و جنوب شرق داریم که می‌تواند در نواحی خشک و بیابانی خیزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: فردا یکشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق گیلان بارش‌ها ادامه دارد. ضمن اینکه وزش باد به نسبت شدید را برای تهران، البرز و نیمه جنوبی استان سمنان داریم. این سامانه بارشی از اوایل وقت روز یکشنبه از مرزهای شمال شرق کشورمان خارج خواهد شد. به لحاظ دمایی هم طی چند روز آینده همچنان هوای سرد در کشورمان ماندگار است و در بیشتر مناطق کشور به ویژه در نیمه شمالی هوا سردتر خواهد شد.

گودرزی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران هم امروز آسمانی ابری تا نیمه ابری خواهد داشت. در بعضی ساعت‌ها بارش باران و برف و وزش باد شدید را خواهد داشت. فردا هم وزش باد شدید ادامه پیدا می‌کند که این شرایط کمک می‌کند تا هوای تهران مطلوب‌تر باشد. ضمن اینکه بیشینه دما امروز در ایستگاه مهرآباد به هشت درجه بالای صفر خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟