عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران نباید فراموش شود


 عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران نباید فراموش شود

قم-ایرنا- عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح عوامل مهم و تاثیرگذار پیروزی انقلاب اسلامی گفت: عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران نباید به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی محبی اشنی روز شنبه در جمع خبرنگاران، از انقلاب اسلامی به عنوان شجره طیبه یاد کرد و نخستین عامل پیروزی انقلاب را ایمان و اسلام ناب محمدی (ص) نام برد و با استناد به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در صحیفه نور افزود: به باور امام راحل ایمان و اسلام موجب حرکت مردم شد و ما از الله اکبر شروع کردیم و به پیروزی رسیدیم و باید مراقب باشیم تا این عامل بزرگ به بهانه های مختلف از جوانان گرفته نشود.

وی ادامه داد: دومین عامل تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) بود که باعث پیروزی انقلاب شد و پس از آن نیز رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و این امامین حافظ و نگهدارنده انقلاب اسلامی ایران بوده و هستند و ما نیز وظیفه داریم پیرو راه آنها باشیم و از فرمایشات آنها اطاعت کنیم.

وی از مردم بعنوان عامل سوم پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: نقش مردم در این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در کنار مشروعیت، مقبولیت نیز صورت گرفت و مردم خواستار تغییر حکومت از نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی شدند و با شرکت در همه پرسی؛ بیش از ۹۸ درصد به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

محبی اشنی با بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود به تشویق روحانیت و اساتید جهت شرکت در راهپیمایی ها بر ضد رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و افزود: در زمان قدیم اساتید حوزه، طلاب را تشویق به فعالیت های سیاسی و ضد رژیم پهلوی می کردند و مردم از قبل انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس و زمان حاضر پشتیبان انقلاب و اسلام بوده و هستند.

عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همین مردم فرزندان خود را در دفاع از حریم ولایت از قبل انقلاب تا دفاع از حرم آل الله، تقدیم اسلام و انقلاب کردند و مسولان نیز باید قدردان این نعمت الهی باشند.

وی وظیفه مسئولان را درقبال مردم بسیار مهم دانست و بابیان فرمایشی از امام راحل که فرموده بودند ««مردم ولی نعمت ما هستند » اظهار داشت: مسئولان باید قدر مردم را بدانند و شبانه روزی برای آنان خدمت کنند و در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم گام های بلند و اساسی بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه