بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید


بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) در این مطلب قصد داریم بهترین فیلم های کمدی سال 2022 را معرفی کنیم و با کارگردان، بازیگران، تاریخ عرضه و خلاصه داستان آنها آشنا شویم. آیا از علاقه‌مندان فیلم‌های کمدی هستید؟ امروز می‌خواهیم بهترین فیلم های کمدی سال 2022 را که قرار است از پلتفرم‌های مختلفی همچون سرویس استریم پخش شوند، معرفی کنیم. پس... نوشته...

در این مطلب قصد داریم بهترین فیلم های کمدی سال 2022 را معرفی کنیم و با کارگردان، بازیگران، تاریخ عرضه و خلاصه داستان آنها آشنا شویم.

آیا از علاقه‌مندان فیلم‌های کمدی هستید؟ امروز می‌خواهیم بهترین فیلم های کمدی سال 2022 را که قرار است از پلتفرم‌های مختلفی همچون سرویس استریم پخش شوند، معرفی کنیم. پس با گجت نیوز همراه شوید.

متاسفانه کرونا روی فیلم دیدن هم تاثیر به‌سزایی گذاشت و سال 2021 را تبدیل به یکی از بدترین سال‌ها برای سینما کرد. در این دوره مردم به جای این که در سینماها فیلم ببینید به سمت پلتفرم‌های آنلاین رفتند و استقبال بی‌نظیری هم از آنها کردند. سال پیش فیلم‌های خوب و پخته‌ای روی پرده نقره‌ای به نمایش درآمد اما اوضاع در یک کلمه افتضاح بود.

بهترین فیلم های کمدی سال 2022

اما سال 2022 سالی است که صاحبان سینما و آثار فاخر امیدوارند بتواند جبران مافات کند و تمامی هزینه‌ها را تبدیل به درآمد نماید. در این میان حدس می‌زنیم که تماشاگران خسته از سرویس‌های آنلاین و خانه‌نشینی به سمت سالن‌های سینما سرازیر شوند و شاهد استقبالی گرم از بازگشایی شکوهمندانه سینما باشیم.

البته نباید فراموش کرد که اگر سویه امیکرون بخواهد همچنان به تاخت و تاز خود ادامه دهد، اوضاع به روال سال 2021 برخواهد گشت. تنها کاری که از دستمان بر می‌آید، صبر و انتظار برای تماشای دوباره فیلم‌ها در سینما است. اگرچه امیکرون موجی از ناامیدی را برای سینمادارها به همراه آورده اما باید همچنان امیدوار ماند.

از طرفی برخی از سرویس‌های پخش آنلاین مانند آمازون، نتفلیکس، دیزنی پلاس، اچ بی او مکس، هولو و اپل تی وی پلاس مورد استقبال قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود امسال هم فیلم‌های زیادی را پوشش دهند.

کارگردان‌ها هر ساله تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند در میان انبوهی از فیلم‌های درام و جنایی و اکشن، فیلم‌هایی بسازند که هم عملکرد کلی جامعه را به باد نقد بکشاند و هم خنده بر لب‌های بینندگان بنشاند. سال 2022 نیز از این قاعده مستثنی نیست و انتظار فیلم های کمدی جذابی از آن داریم.

در این مطلب مروری خواهیم داشت به 20 فیلم کمدی و خنده دار جذاب که می‌توانند روزتان را بسازند. ترتیب فیلم‌ها را بر اساس تاریخ اکران چیده‌ایم تا بتوانید در زمان خاص خود و به ترتیب آنها را تماشا کنید. (البته پس از اکران) پس با معرفی بهترین فیلم های کمدی سال 2022 همراه ما باشید.

20. تیم خانگی (Home Team)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: چارلز کینان و دنیل کیناننویسنده: کریس تیتون و کیث بلومبازیگران: کوین جیمز، تیلور لانتر، راب اشنایدر، گری والنتین، کلوئی فاینمن، عیسی مصطفی، لاول کرافورد، آلن کاورت، تاتی بلوم، مکسول سیمکینز و جیکوپ پرزتاریخ اکران: 28 ژانویه 2022 (8 بهمن 1400)

داستان حول محور رقابت‌های NFL می‌چرخد. شان پیتون مربی تیم فوتبال آمریکایی است که چون در یک رسوایی اخلاقی دخیل بوده، هم اکنون از ادامه رقابت‌ها محروم شده است. پس از گذشت دو سال از این اتفاق و عدم شرکت در مربیگری مسابقات NFL، پیتون به منزل خود بر می‌گردد تا مربیگری تیم پاپ وارنر را بپذیرد.

قصد شان پیتون از بازگشت به خانه‌اش، هم قبول مربیگری است و هم این که می‌خواهد با پسر 12 ساله‌اش بیشتر وقت بگذراند. این فیلم جزو اولین کمدی های سال 2022 است و از جمله بازیگران آن می‌توان به افراد سرشناسی همچون کوین جیمز، تیلور لانتر و راب اشنایدر اشاره کرد.

فیلم کمدی تیم خانگی شاید در زمره اولین فیلم‌هایی باشد که ورزش را با کمدی ترکیب کرده است و به نظر می‌رسد ارزش تماشا کردن را دارد. این فیلم چند روز پیش اکران شده و هم اکنون می‌توانید به تماشای آن بنشینید.

19. با من ازدواج کن (Marry Me)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: کت کویرونویسنده: جان راجرز، تامی ساغر و هارپر دیلبازیگران: جنیفر لوپز، اوون ویلسون، سارا سیلورمن، جان بردلی، مالوما، کلوئی کلمن، جمیله جمیل، اوتکارش آمبودکار و جیمی فالونتاریخ اکران: 11 فوریه 2022 (22 بهمن 1400)

روز 22 بهمن می‌توانید یکی از جذاب ترین و بهترین فیلم های کمدی سال 2022 را ببینید که داستان یک جوان ستاره پاپ را دنبال می‌کند. فیلم با من ازدواج کن، ماجرای کت والدز مشهور است که در ابتدای فیلم متوجه می‌شود شریک زندگی‌اش به او خیانت کرده است. در پی این رسوایی والدز تصمیم به ازدواج با چارلی گیلبرت می‌گیرد.

این خواننده مشهور در اثنای یکی از کنسرت‌هایش، چارلی را می‌بیند و از او خوشش می‌آید. در واقع چارلی در آن کنسرت پلاکاردی در دست داشته که روی آن خطاب به کت والدز نوشته: «با من ازدواج کن».

این فیلم در عین حالی که کمدی است، عاشقانه و درام هم خواهد بود و دو کاراکتر اصلی داستان در ادامه ماجرا عاشق یکدیگر می‌شوند.؛ زیرا کت والدز در ابتدا چارلی را فقط از روی پلاکارد او انتخاب می‌کند. دو شخصیت اصلی فیلم Marry Me، جنیفر لوپز و اوون ویلسون هستند.

کارگردان این فیلم درام-کمدی، آقای کت کویرو است که در کارنامه‌اش، کارگردانی سریال هالک دختر را دارد. حالا این کارگردان زبده پس از تقریبا یک دهه عدم فعالیت پا به میدان گذاشته و باید ببینیم هنگامی که این فیلم پخش می‌شود، چقدر مخاطب جذب خواهد کرد.

18. سگ (Dog)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: چنینگ تیتوم و رید کارولیننویسنده: رید کارولین و برت رودریگزبازیگران: چنینگ تیتوم، جین آدامز، کوین نش، کیوریانکا کیلچر، اتان سوپلی، امی راور لمپمن، بیل بر، نیکول لالیبرته، لوک فوربس و رونی جن بلوپنزتاریخ اکران: 18 فوریه 2022 (29 بهمن 1400)

اول کار بد نیست بدانید که چنینگ تیتوم، کارگردان فیلم کمدی سگ، اولین تجربه کارگردانی خود را با الهام از سگ خانگی‌اش، انجام داده و محصول آن همین فیلم «سگ» است. تکاور سابق ارتش، بریگز قصد دارد برای خاکسپاری یکی از سربازان هم دوره‌ای خود با سگش به نام لولو به سواحل اقیانوس آرام بروند.

در سفر دو نفره لولو و بریگز تمام قوانین نقض می‌شود و این دو تا سر حد جنون بحران می‌آفرینند و حتی چند بار از چنگ مرگ می‌گریزند. لولو و بریگز در پی یافتن خوشبختی هستند. کارگردانی این فیلم بر عهده چنینگ تیتوم و رید کارولین بوده و اگرچه تیتوم داستان را از سگ خود الهام گرفته اما به معنای واقعی بودن آن نیست.

17. عملیات فورچون: ترفند جنگی (Operation Fortune: Ruse de guerre)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: گای ریچینویسنده: گای ریچی، مارن دیویس و ایوان اتکینسونبازیگران: جیسون استاتهام، آبری پلازا، هیو گرانت، کری الویس، جاش هارتنت، اوگنیا کوزمینا، ماکس بیسلی، سم داگلاس، پیتر فردیناندو، باگزی مالون و الیور مالتمنتاریخ اکران: 18 مارس 2022 (27 اسفند 1400)

حتما فیلم‌های اکشن استاتهام را دیده‌اید. مامور انتقال را یادتان هست؟ فیلم عملیات فورچون، پنجمین همکاری استاتهام با گای ریچی است. مثل همیشه این بازیگر توانا و زبده نقش یک مامور مخفی را بر عهده دارد و استخدام می‌شود تا جلوی فروش یک سلاح خطرناک و جدید را بگیرد.

همچون سایر فیلم‌های این ژانر، استاتهام مجبور به تحمل یک مامور سی آی ای که متخصص فناوری پیشرفته است، می‌شود تا بتوانند به تجارت جهانی اسلحه راه یابند. فیلم عملیات فورچون در لوکیشن‌های مختلفی همچون آنتالیا، قطر و بریتانیا فیلم‌برداری شده است. گای ریچی طی سال‌های اخیر فیلم‌های زیادی ساخته است و آخرین ساخته این نویسنده و کارگردان، عملیات فورچون است.

16. شهر گمشده (The Lost City)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: آرون نی و آدام نینویسنده: اورن یوزیل، دنا فاکس، آدام نی و آرون نیبازیگران: ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم، دنیل ردکلیف، برد پیت، پتی هریسون، اسکار نونز، داوین جوی رندولف، ریموند لی و وئن ینگتاریخ اکران: 25 مارس 2022 (5 فروردین 1401)

شهر گمشده یکی دیگر از پرستاره ترین و بهترین فیلم های کمدی سال 2022 محسوب می‌شود. لورتا سیج نویسنده رمان‌های ماجراجویانه‌ای است که در کنج تنهایی خود مشغول نوشتن رمان‌هایش است تا این که در یک تور تبلیغاتی کتاب دزدیده می‌شود. میلیاردری که لورتا را می‌رباید از او می‌خواهد راز شهر گمشده و گنجینه‌ای که در آن پنهان است را فاش کند.

در ادامه آلن که با لورتا ربوده شده، تلاش می‌کند تا به لورتا ثابت کند یک قهرمان است و خودش را به هر دری می‌زند تا او را آزاد کند. این فیلم ژانری عاشقانه کمدی دارد و در آن ستارگانی چون چنینگ تیتوم و دنیل ردکلیف به همراه ساندرا بولاک ایفای نقش می‌کنند.

در این فیلم برد پیت نیز مامور CIA است. خبرگان سینما معتقدند که این فیلم توانایی کشاندن مردم به سینما را دارد، زیرا می‌تواند سرگرم کننده و هیجانی باشد. این فیلم را می‌توانید در 5 فروردین 1401 تماشا کنید.

15. سونیک خارپشت 2 (Sonic the Hedgehog)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: حف فاولرنویسنده: پاتریک کیسی، جاش میلر، جان ویتینگتونبازیگران: جیمز مارسدن، بن شوارتز، جیم کری، کالین اوشاگنسی، ادریس البا، آدام پالی و تیکا سومپترتاریخ اکران: 8 آوریل 2022 (19 فروردین 1401)

بازی سونیک را یادتان است؟ چقدر جذاب بود و سرگرم کننده و ساعت‌ها می‌نشستیم و مشغول بازی می‌شدیم. سرنوشت سونیک جالب بود. زمانی که استارت کار زده شد خیلی‌ها معتقدند بودند فیلم سونیک شکست خواهد خورد. اوایل سال 2020 بود که سازندگان این چهره توانستند جای خود را در سینما باز کنند.

دقیقا قبل از این که کرونا بیاید و به تمامی برنامه‌های آدمی گند بزند، سونیک فروش خوبی را در گیشه کسب کرد و مخاطبان زیادی را به سمت خود کشاند. حالا پس از دو سال وقفه، سونیک خارپشت 2 قرار است در 19 فروردین اکران شود. در این سری دکتر اگمن بازگشته و سونیک باید با او و رقیبی جدی‌تر به نام ناکلز دست و پنجه نرم کند.

البته در این سری تیلز به کمک سونیک می‌آید تا او در رقابت با اگمن و ناکلز دست تنها نباشد. صداپیشه شخصیت ناکلز بر عهده ادریس آلبا است و این فیلم اقتباسی از بازی ویدیویی سونیک خواهد بود. اما آیا سونیک خارپشت 2 می‌تواند همچون نسخه اول این فیلم سر و صدا راه بیندازد؟

14. وزن غیر قابل تحمل استعدادی عظیم (The Unbearable Weight of Massive Talent)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: تام گورمیکاننویسنده: تام گورمیکان و کوین اتانبازیگران: نیکلاس کیج، پدرو پاسکال، شارون هورگان، تیفانی هدیش، لیلی شین، جیکوب اسپیپیو، نیل پاتریک هریس و پاکو لئونتاریخ اکران: 22 آوریل 2022 (2 اردیبهشت 1401)

نیکلاس کیج را که می‌شناسید؟ داستان این فیلم حول محور زندگی نیکلاس کیج است که از قضا خود او به ایفای نقش زندگی‌اش می‌پردازد. حالا نیکلاس معروف از زندگی خود راضی نیست و به لحاظ معیشتی اوضاع خوبی ندارد. کیج در این فیلم از طرف یکی از طرفداران سرسختش درخواستی را دریافت می‌کند که به تولد او برود و در ازای بازی کردن رل‌های معروفش، یک میلیون دلار بگیرد.

فیلم «وزن غیر قابل تحمل استعدادی عظیم» از آن دسته کمدی‌هایی است که برای سینما تهیه شده و قرار است که در این فیلم، کیج را در نقش متفاوتی ببینیم. نقش طرفدار نیکلاس کیج را پدرو پاسکال بر عهده دارد. البته گفته شده ممکن است این فیلم کمدی در سرویس‌های استریم پخش شود و حتی IMDB برای خرید حق پخش آن روی خوش نشان داده است.

13. ازدواج اجباری (Shotgun Wedding)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: جیسون مورنویسنده: الیزابت مری ویتر و مارک همربازیگران: جنیفر لوپز، جاش دوهامل، سونیا براگا، جنیفر کولیج، لنی کراویتز، چیچ مارین، دارسی کاردن، سلنا تن، الکس مالاری جونیور، کالی هرناندز و استیو کولترتاریخ اکران: 29 ژوئن 2022 (8 تیر 1401)

اگر عاشق فیلم های کمدی هستید که چاشنی اکشن دارند یا بالعکس، پس فیلم ازدواج اجباری را از دست ندهید، چرا که یکی از بهترین فیلم های کمدی سال 2022 خواهد بود. دارسی و دام قرار است با یکدیگر ازدواج کنند و در روز عروسی‌شان، اتفاقاتی رخ می‌دهد که خوشایند آنها نیست. تنها چند دقیقه به ختم ماجرای عروسی و بله گفتن عروس مانده که جنایتی در آنجا رخ می‌دهد و همه را در شوک فرو می‌برد.

در اثنای فیلم دارسی و دام مجددا و پس از رفع شک و تردیدهایشان عاشق هم می‌شوند و در طول آن روز کذایی می‌فهمند که اگر تصمیم نادرستی بگیرند، ممکن است یاعث به قتل رسیدن افراد دیگری شوند. تا اینجای کار اگر دقت کرده باشید، جنیفر لوپز دو فیلم کمدی بازی کرده است.

آرمی همر بازیگر خوب هالیوودی قرار بود که در این فیلم کمدی حضور داشته باشد اما درست قبل از آغاز فیلم برداری و به علت رسوایی اخلاقی که به بار آورد، از مجموعه جدا شد. جایگزین نقش همر در این فیلم، جاش دوهامل خواهد بود.

12. مردی از تورنتو (The Man from Toronto)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: پاتریک هیوزنویسنده: رابی فاکس، کریس برمنر و جیسون بلومنتالبازیگران: کوین هارت، وودی هارلسون، کیلی کوئوکو، پیرسون فوده، یاس متیوز، ملانی لیبرد، الن بارکین، للا لورن، کیت دراموند و توموهیسا یاماشیتاتاریخ اکران: 12 اوت 2022 (21 مرداد 1401)

کاراکتر اصلی داستان مردی از تورنتو آدمی معمولی است که با یک قاتل زنجیره‌ای و خطرناک اشتباه گرفته می‌شود. حالا شخصیت اصلی فیلم جانش در خطر است و افراد زیادی سعی دارند تا او را به قتل برسانند. این فیلم در ژانر اکشن-کمدی است و کارگردان آن پاتریک هیوز خواهد بود. در کارنامه این کارگردان آثاری همچون بادیگارد آدمکش و بادیگارد همسر آدمکش دیده می‌شود و هیوز اصولا با این فیلم‌ها شناخته می‌شود.

بسیاری از اهالی سینما به این اثر خوشبین هستند و معتقدند که می‌تواند همچون فیلم بادیگارد آدمکش، خوش بدرخشد. در این فیلم بازیگران با تجربه‌ای مانند کوین هارت و وودی هارلسون ایفای نقش کرده‌اند.

11. بلیتی به بهشت (Ticket to Paradise)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: اول پارکرنویسنده: اول پارکر و دنیل پیپسکیبازیگران: جرج کلونی، جولیا رابرتس، بیلی لورد، کیتلین دیور و لوکاس براووتاریخ اکران: 21 اکتبر 2022 (29 مهر 1401)

از دیگر فیلم‌های ژانر کمدی-عاشقانه، فیلم بلیتی از بهشت است که روایتگر داستان رن باتلر، فارغ‌التحصیل دانشگاه شیکاگو و بهترین دوستش، لیلی است. این دو کاراکتر پس از اتمام تحصیلشان به بالی سفر می‌کنند. در این مکان رن تصمیم می‌گیرد با یکی از مردان محلی آنجا ازدواج کند. اینجاست که خانواده وی در صدد منصرف کردن او بر می‌آیند. آنها تصور می‌کنند که دخترشان قرار است مرتکب اشتباهی شود که آنها 25 سال پیش شده‌اند.

رن که عاشق یک دکتر محلی شده در بالی می‌ماند و ادامه ماجرا کشمکش‌های این خانواده با دخترشان است. جرج کلونی و جولیا رابرتس از جمله بازیگران معروفی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

10. چیپ و دیل: رنجرهای نجات (Chip n Dale; Rescue Rangers)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: اکویا شوفرنویسنده: دن گرگور، داگ مند و بری شوارتزبازیگران: جان مولانی، اندی سمبرگ، کوری بورتون و سث روگنتاریخ اکران: بهار 2022

چیپ و دیل یک سریال انیمیشنی است که توسط دیزنی ساخته شده و حالا بر اساس این سریال انیمیشنی، فیلمی کمدی اقتباس شده است. دیزنی قصد دارد با چنین مجموعه‌هایی به دوران اوج خود بازگردد. اگر فیلم رنجرهای نجات را دیده باشید، درک خواهید کرد که فیلم چیپ و دیل اتفاقات پس از آن فیلم را پوشش می‌دهد.

در این فیلم چیپ و دیل دوباره با یکدیگر و برای نجات دوستشان متحد می‌شوند. جان مولانی صداپیشه شخصیت چیپ و اندی سمبرگ، صداپیشه دیل خواهد بود. متاسفانه تاریخ دقیق انتشار این انیمیشن مشخص نیست اما احتمال زیاد قرار است که در بهار 2022 اکران شود.

9. افسون زدایی (Disenchanted)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: آدام شنکمننویسنده: آدام شنکمن، بریجت هیلز، ریچارد لاگراونیس، اسکات نوستدتر و مایکل اچ وبربازیگران: ایمی آدامز، پاتریک دمپسی، جیمز مارسدن، ایدینا منزل، مایا رودولف، ایوت نیکول براون، جیما مایز، اسکار نونز، گابریلا بالداچینو و کولتون استوارتتاریخ اکران: اواخر سال 2022

اگر از عاشقان فیلم‌های کمدی و موزیکال هستید، باید بگوییم که دیزنی باز هم برای شما برنامه دارد. پس از این که فیلم Enchanted در سال 2007 منتشر شد و موفقیت بزرگی در پی داشت، حالا این استودیوی انیمیشن سازی قصد دارد دنباله همان انیمیشن را با نام Disenchanted بسازد و قرار است آن را در سال 2022 از پلتفرم‌های دیزنی پلاس پخش کند.

اتفاقات این قسمت از داستان به 15 سال بعد موکول می‌شود. جایی که رابرت و جیزل و مورگان به منزل جدیدشان منتقل شده‌اند و مالوینا که کنترل جامعه را بر عهده دارد، نیت‌های شومی برای آنها در نظر گرفته است. در ادامه داستان شاهد تلاش‌های جیزل هستیم که باید علاوه بر نجات خانواده‌اش، پادشاهی اندلاسیا را نیز نجات دهد.

فرصت جیزل محدود است و در این مسیر باید تلاش خود را بکند زیرا افسون نتیجه عکس داده است. نقش جیزل را ایمی آدامز بازی خواهد کرد. از دیگر چهره‌های معروفی که از فصل قبل به این فیلم بازگشته‌اند، می‌توان پاتریک دمپسی و جیمز مارسدن را نام برد.

کمپانی فیلم سازی دیزنی پلاس روی این فیلم حساب زیادی باز کرده است و امیدواریم که بتواند در سال 2022 همچون قسمت قبلی غوغا به پا کند. تاریخ اکران این فیلم احتمال زیاد اواخر سال 2022 خواهد بود و شاید هم همزمان با تعطیلات سال نو میلادی پخش شود.

8. پینوکیو (Pinocchio)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: رابرت زمیکسنویسنده: رابرت زمیکس، کریس ویتز و سایمن فارنابیبازیگران: تام هنکس، بنجامین ایوان ایونزورث، سینتیا اریوو، لوک ایوانز، جوزف گوردون لویت، کیگان مایکل کی و لورین براکوتاریخ اکران: اواخر سال 2022

این فیلم اقتباسی از همان ماجراهای پینوکیوی خودمان است. از ایده تا مرحله ساخت این فیلم پر حاشیه بوده و در ابتدا پیتر هجز قرار بود فیلمنامه را بنویسد، ولی کریس ویتز جای او را گرفت و سم مندس نیز کارگردانی آن را بر عهده گرفت. مندس تا سال 2017 روی صندلی کارگردانی نشسته بود و به دلایلی از پروژه کناره‌گیری کرد. پس از او پل کینگ جانشین او شد و سایمن فارنابی برای بازنویسی فیلمنامه به پروژه ملحق شد.

در سال 2019 باز هم کارگردان این فیلم تغییر یافت و سرانجام رابرت زمیکس با دیزنی به توافق رسید. زمیکس از همان فیلمنامه فارنابی و کینگ اقتباس به عمل آورده و البته بازنویسی‌هایی نیز در آن انجام داده است.

داستان فیلم همان‌طور که می‌دانید، حول محور پدر ژپتو و پسرک چوبی می‌چرخد که در تلاش است تا به یک پسر بچه واقعی تبدیل شود. نقش پدر ژپتو را تام هنکس بزرگ بازی خواهد کرد. به علت پاندمی کرونا و مشکلات فعلی، دیزنی از لایواکشن بودن این فیلم صرف نظر کرد و قرار است مستقیما آن را روی پلتفرم دیزنی پلاس پخش کند، اما تاریخ پخش آن همچنان مشخص نیست.

7. Next Goal Wins

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: تایکا وایتیتینویسنده: تایکا وایتیتی و ایان موریسبازیگران: مایکل فاسبندر، الیزابت ماس، ویل آرنت، کایمانا، اسکار کایتلی، دیوید فین، ریچل هاوس، اولی لاتوکفو، بیولا کوالی، سمو فیلیپو، لهی فالپاپالانگی، ریس داربی و آنگس سمپسونتاریخ اکران: 2022

فیلم Next Goal Wins پیش‌تر با همین نام در قالب مستند منتشر شد. داستان این فیلم روایتگر مربی هلندی، توماس رانگن است که قصد انجام کاری غیر ممکن را دارد. اگر فوتبال شائولین را دیده باشید با این فیلم هم‌ذات پنداری خواهید کرد، چرا که مربی توماس آرنگن قصد دارد پس از شکست سختی که در سال 2001 از استرالیا خورده، تیم قدرتمندی تشکیل دهد و آنها را شکست دهد.

این مربی به منطقه‌ای به نام ساموآی آمریکا می‌رود و همان بازنده‌های چند سال پیش را تمرین می‌دهد تا آماده رقابت شوند. کارنامه تایکا وایتیتی درخشان است و این کارگردان تاکنون صاحب اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است؛ بنابراین انتظار زیادی از فیلم او می‌رود.

واتیتی با پخش این فیلم از سرویس‌های استریم مخالفت کرده و تاریخ اکران آن را تا اواخر سال 2022 یا شاید هم اوایل 2023 به تعویق انداخته است.

6. به علاوه/منها (Plus/Minus)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: وانوری کاهیونویسنده: آوریل پروسربازیگران: لیلی راینهارت، لوک ویلسون، نیا لانگ، آندرا ساویج، آیشا دی، دیوید کورنسوت، دنی رامیرز و تیلور مورفیتاریخ اکران: 2022

از دیگر فیلم‌های کمدی-عاشقانه این لیست می‌توان به «به علاوه/منها» اشاره کرد. به نظر می‌رسد جنس کمدی و درام این فیلم متفاوت از سایر کمدی درام‌هاست و پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین فیلم های کمدی سال 2022 از نتفلیکس را دارد.

کاراکتر اصلی فیلم دختری به نام ناتالی است که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در دو جهان موازی قرار می‌گیرد. وی در یکی از این دنیاها به دنبال یافتن شغل مناسب است و در دنیای دیگر باردار شده و باید در تگزاس مادری کند. سراسر این فیلم ماجراهای خوب و بدی است که ناتالی با آنها درگیر است.

5. جای من یا تو (Your Place or Mine)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: آلین بروچ مک کنانویسنده: آلین بروچ مک کنابازیگران: ریس ویترسپون، اشتون کوچر، جسی ویلیامز، تیگ نوتارو، زوئی چائو، استیو زان و وسلی کیملتاریخ اکران: 2022

ظاهرا سال 2022 را باید سال فیلم‌های کمدی-عاشقانه نامگذاری کرد، زیرا کارگردان‌های بسیاری به این راه رفته‌اند و صرفا روی یک ژانر ثابت تمرکز نکرده‌اند. فیلم «جای من یا تو» داستان دو دوست صمیمی به نام‌های دبی و پیتر است. دبی هنگامی که تصمیم می‌گیرد به دنبال رویاهایش برود، فرزندش را به پیتر می‌سپارد.

آلین بروچ مک کنا که هم کارگردان و نویسنده این فیلم است، اولین تجربه‌اش را در قالب یک فیلم بلند به تصویر می‌کشد و باید ببینیم که اثر او چه از آب در می‌آید.

4. افرادی که در مراسم عروسی از آنها متنفریم (The People We Hate at the Wedding)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: کلیر اسکنلوننویسنده: وندی مولینیو و لیزی مولینیو لوگلینبازیگران: الیسون جنی، کریستین بل، بن پلت، سینتیا آدای رابینسون، کاران سونی، داستین میلیگان، تونی گلدوین، ایزاک دو بانکوله، جورما تاکونی و جولین اوندنتاریخ اکران: 2022

مراسم عروسی خواهر ناتنی آلیس و پل در حومه یکی از شهرهای انگلستان است و آنها دوست ندارند در این مراسم شرکت کنند. سرانجام مادر این برادر و خواهر آنها را راضی می‌کند تا در مراسم یگانه خواهر ناتنی‌شان که از قضا ثروتمند هم است، شرکت کنند. در این فیلم قصد نویسنده این بوده که تفاوت و اختلافات فرهنگی یک خواهر و برادر آمریکایی را با خواهر ناتنی انگلیسی به تصویر بکشد.

در این فیلم درگیری‌های بسیاری در هفته انتهایی عروسی پیش می‌آید که دیدن فیلم را جذاب می‌کند. کارگردان این فیلم صاحب جوایزی همچون امی است و باید انتظارات معقول و مهمی از وی داشته باشیم.

3. Spirited

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: شان آندرس و جان موریسنویسنده: شان آندرس و جان موریسبازیگران: رایان رینولدز، ویل فرل، اکتاویا اسپنسر، سونیتا مانی، پارتیک پیج، ایمی کاره رو، جو تیپت و مارلو بارکلیتاریخ اکران: 2022

فیلم اسکروج، همان پیرمرد خسیسی که در کریسمس با حوادث بسیاری روبه‌رو می‌شود و نهایتا سر عقل می‌آید و دست از خساست می‌کشد را به یاد دارید؟ از زمانی که این فیلم اکران شد، تاکنون اقتباس‌های زیادی از روی آن انجام شد. حالا اپل با همکاری رایان رینولدز اقتباس دیگری از این ماجرا را به نمایش درمی‌آورد.

متاسفانه چندان اطلاعات دندان‌گیری از این فیلم در دست نیست و فقط می‌دانیم که موزیکال است و باید یکی از جالب ترین و بهترین فیلم های کمدی سال 2022 باشد. البته احتمال می‌دهیم این فیلم اقتباسی نسبت به اثر اصلی، مدرن‌تر و به‌روزتر خواهد بود.

2. رزالین (Rosaline)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: کارن مایننویسنده: اسکات نوستدتر و مارک اچ وبربازیگران: کیتلین دیور، ایزابلا مرسد، کایل آلن، بردلی وایتفورد، شان تیل، مینی درایور، میلود مراد بنامارا و اسپنسر استیونسونتاریخ اکران: 2022

رومئو و ژولیت مدرن را دیده بودید؟ فیلم رزالین روایتی متفاوت و منحصربه‌فرد از اثر مشهور شکسپیر بزرگ است و این بار راوی داستان رزالین است. رزالین در واقع مدعی است که رومئو قبل از این که عاشق و دلباخته ژولیت شود، عاشق او بوده است.

در این فیلم کمدی-عاشقانه، ایزابلا مرسد در نقش ژولیت، معشوقه رومئو ایفای نقش کرده است. کارگردان این اثر نیز کارن ماین است که اثر قبلی‌اش مورد تحسین منتقدان واقع شد.

1. هیولاهای راب زامبی (Rob Zombies The Munsters)

بهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهیدبهترین فیلم های کمدی سال 2022 که نباید از دست بدهید

کارگردان: راب زامبینویسنده: راب زامبیبازیگران: شری مون زامبی، جف دانیل فیلیپس، دانیال روبوک، ریچارد بریک، سیلوستر مک کوی و کاترین شلتاریخ اکران: 2022

راب زامبی از خوانندگان موفق دنیای متال و راک است اما در کمال تعجب علاقه شدیدی به فیلمسازی دارد. وی که روحیه خشنی نیز دارد، تاکنون چندین فیلم ترسناک ساخته و برای خود کارنامه‌ای نسبتا موفق رو به راه کرده است. راب زامبی در واقع ریبوت فیلم هیولاها است.

این فیلم هم ترسناک است و هم خنده‌دار و به نظر می‌رسد راب زامبی عنصر ترس را با خنده در هم آمیخته تا بر جذابیت کمدی و وحشت بیفزاید. فیلم‌برداری این مجموعه هنوز شروع نشده و احتمال ضعیفی می‌دهیم که در اواخر 2022 اکران شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی