فوتبال دسته دوم/ ایمان سبز شیراز و اسپاد تهران مساوی شدند


فوتبال دسته دوم/ ایمان سبز شیراز و اسپاد تهران مساوی شدند

شیراز-ایرنا- دیدار تیم های ایمان سبز شیراز و اسپاد تهران از سری مسابقات فوتبال دسته دوم باشگاه های کشور  با نتیجه مساوی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این بازی که از گروه دوم این مسابقات و از هفته اخر دور رفت عصر شنبه در ورزشگاه بعثت شیراز برگزار شد ۲ تیم به مساوی بدون گل دست یافتند.تیم میزبان در این دیدار بازی خوبی را به نمایش گذاشت و چندین فرصت مناسب گلزنی ایجاد کردند اما نتوانستند به گل برسند و ۲ امتیاز حساس خانگی را از دست دادند.

مدیر اجرایی باشگاه ایمان سبز شیراز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: نبودن زمین مناسب برای بازی در شیراز مهمترین مشکل تیم های این کلان شهر در لیگ های مختلف فوتبال در کشور است.

درد تیم های شیرازی که سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کنند

عباس زارع ادامه داد: چمن مصنوعی زمین شهید دستغیب شیراز که تبدیل به موکت شده، سازمان لیگ اجازه بازی نمی دهد و ناگزیر شدیم به زمین بعثت آموزش پرورش برویم که این زمین هم عرض آن استاندارد نیست و زمین بعثت اداره کل ورزش و جوانان هم که تازه چمن مصنوعی شده هم رختکن ندارد و این درد تیم های شیرازی است که سالهاست با آن دسته و پنجه نرم می کنند.

این پیشکسوت فوتبال فارس افزود: قرار است برویم زمین چمن شهرستان کوار را بازدید کنیم در صورتی که مناسب بود و سازمان لیگ اجازه داد مسابقات دور برگشت را در شهرستان کوار برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه در ورزشگاه حافظیه هم اجازه بازی نداریم.

زیرساخت برای تیمداری در شیراز مناسب نیست ، اما اصفهان

کاپیتان اسبق تیم برق شیراز که دیگر نامی از این تیم محبوب و ۷۵ ساله نیست، گفت: زیر ساخت ها برای تیمداری در شیراز به هیچ عنوان خوب نیست و تیم فجر لیگ برتری هم با همین مصیبت مواجه است در حالی که اصفهان چندین زمین مناسب برای تیم هایش دارد که حتی می توانند پنج تیم در لیگ برتر داشته باشد اما شیراز با یک تیم هم امکان برگزاری یک بازی خانگی ندارد.

با پایان یافتن دور رفت مسابقات فوتبال لیگ دسته دوم کشور در گروه دوم تیم شاهین بندر عامری بوشهر با ۲۶ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت، ون پارس نقش جهان اصفهان با ۲۳ امتیاز و فولاد نوین اهواز هم با ۲۰ امتیاز دوم و سوم هستند.

همچنین تیم اسپاد تهران و ایمان سبز شیراز هم با ۱۸ امتیاز رده ششم و هفتم جدول را به خود اختصاص داده اند.

مسابقات فوتبال دسته دوم کشور با شرکت ۲۷ تیم در ۲ گروه بر گزارمی شود و در پایان نیز تیم های اول هر گروه جواز حضور در لیگ دسته یک را کسب خواهند و تیم های دوم هر گروه هم در مرحله حذفی (پلی آف ) به مصاف هم می روند و تیم برنده سهمیه سوم صعود به لیگ دسته یک را کسب خواهد کرد.

در به در

تیم ایمان سبز شیراز در نخستین بازی از دور برگشت هشتم اسفندماه در شیراز میزبان تیم خلیج فارس بندر ماهشهر است در حالی که نماینده فارس در دسته دوم زمین برای انجام بازیهای خانگی ندارد و در به در شده است.

به گزارش ایرنا، پس از صعود تیم فجر به لیگ برتر پس از هشت سال شور و شوق زیادی در میان هواداران فوتبال در فارس ایجاد شد تا این تیم در ورزشگاه حافظیه میزبان تیم های لیگ برتری شود ،اما.

طی برگزاری دور رفت لیگ برتر تمام مربیان تیمهایی که در شیراز بازی کردند از نامناسب بودن زمین ورزشگاه حافظیه انتقاد کردند و این امر در حالی صورت گرفت که پیش از شروع مسابقات لیگ برتر اقدام هایی در این زمین انجام شد و مورد تایید سازمان لیگ قرار گرفت.

فجر سپاسی زمین جایگزین تعیین کند

اما این پایان کار نبود زیرا ۲۹ دیماه سازمان لیگ برتر طی نامه ای که در اختیار ایرنا قرار گرفت به باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز اعلام کرد که این باشگاه برای دور برگشت لیگ برتر زمین جایگزین به جای حافظیه شیراز تعیین کند.

در نامه سازمان لیگ اشاره شده بود، پیرو مشکلات پی در پی ناشی از ورزشگاه خانگی آن باشگاه (حافظیه شیراز) خصوصا مشکلات چمن و فضاهای مرتبط با اجرای مسابقات، ضروری است برای مسابقات پیش رو در نیم فصل دوم ورزشگاه جایگزین و واجد شرایط را اعلا م کنید.

همچنین تیم قشقایی شیراز که در لیگ دسته یک حضور دارد این تیم هم چندین بازی را در زمین بعثت شیراز برگزار کرد اما بعدا تصمیم گرفتند که در ورزشگاه حافظیه بازی کنند هر چند با مقاومت سازمان لیگ روبرو شدند اما در نهایت اجازه دادند که که این تیم در ورزشگاه حافظیه بازی کند.

ورزشگاه پارس شاید برای وقتی دیگر

ورزشگاه پارس شیراز که پس از افتتاح در سال ۹۶ تاکنون سه بار زیر کشت رفته و جواب نداده است هم اینک نیز زیر کشت است و بر اساس تصاویر دریافتی از این ورزشگاه می توان گفت به نظر نمی رسد که برای لیگ برتر آماده شود و حداقل یک سال زمان می برد تا چمن آماده شود مشروط به اینکه واقعا پیمانکار کار اساسی کرده باشد زیرا برخی از نقاط زمین به علت سرما دارای چمن نامناسب شده است و به گفته دست اندرکاران، پیمانکار باید پاسخگو باشد، پیمانکاری که اداره کل ورزش و جوانان فارس پس از بازدید از کارهای گذشته اش در شهرهای دیگر، در نهایت کشت چمن نفرین شده ورزشگاه پارس را به او واگذار کردند

هم اینک سه تیم فجر شهید سپاسی شیراز، شهدای قشقایی و ایمان سبز که در لیگ های مختلف حضور دارند با مشکل زمین مواجه هستند و برخی از کارشناسان فوتبال این باور هستند که شیراز با نداشتن زیرساخت مناسب باید تلاش بیشتری برای توسعه زیر ساخت ها داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران