95درصد جمعیت گیلانغرب علیه ویروس کرونا واکسینه شدند


95درصد جمعیت گیلانغرب علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

قصرشیرین- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: 95 درصد جمعیت این شهرستان با دریافت 2 دُز واکسن کرونا علیه این ویروس واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «فریدون نوری» عصر شنبه در جلسه اضطراری ستاد کرونا شهرستان گیلانغرب افزود: همچنین ۴۳درصد جمعیت هدف نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و برای ۱۷ درصد دانش آموزان سنین ۹ تا ۱۲ سال هم واکسیناسیون انجام شده است.

وی اظهار داشت: میانگین موارد مثبت مبتلایان به کرونا روزانه در گیلانغرب به ۲۱نفر رسیده و تعداد بستری ها هم به هشت نفر افزایش یافته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب در ادامه گفت: از ۲۱ مورد مثبت ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر از افرادی بوده اند که دُز سوم را نیز دریافت کرده اند اما با توجه به ایمنی ۸۶ درصدی دُز سوم تاکنون در بین این افراد نیاز به استفاده از دستگاه های کنترل بیماران نبوده است.

دکتر نوری ادامه داد: تاکید می شود مردم حتما دُز سوم را تزریق نمایند و از ماسک سه لایه و ترجیحا ۲ماسک استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اطفال در معرض خطر بیشتری در ابتلا به اُمیکرون هستند، تصریح کرد: لازم است از اطفال مراقبت بیشتری به عمل آید.

او با اشاره به سرعت انتقال بیماری‌زایی اُمیکرون از مردم خواست نسبت به رعایت پروتکل‌ها بیش از پیش حساس شوند و از تجمعات و دور همی ها دوری نمایند.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان گیلانغرب از ۱۸ هزار و ۲۰۰ نمونه اخذ شده، چهار هزار و ۶۵۵مورد مثبت و۱۱۵ مورد فوت شده اند.

«حشمت رضایی» سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز از تصمیمات جدید برای مقابله با شیوع اُمیکرون در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه متاسفانه تعداد موارد بستری و مثبت روزانه از ۴۸ ساعت گذشته ۲برابر شده از این رو با هرگونه بی توجهی و اجتماعات تاثیرگذار برخورد خواهد شد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر