ردیابی کرونا به کمک فاضلاب


مقامات بهداشت اعلام کردند که در حال گسترش تلاش های سراسری برای ردیابی...

ردیابی کرونا به کمک فاضلاب

مقامات بهداشت اعلام کردند که در حال گسترش تلاش های سراسری برای ردیابی کووید-۱۹ با نظارت بر سطوح ویروس موجود در فاضلاب هستند.

به گزارش سیناپرس، برنامه ردیابی فاضلاب شهر نیویورک اخیراً سویه های کرونا را با جهش های منحصر به فردی که قبلاً در بیماران انسانی دیده نشده بود، شناسایی کرد. در این راستا محققان اعلام کردند که شناسایی سویه های مرموز در فاظلاب می توانند شواهدی از انواع جدید باشند.

در امتداد این اتفاق، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های ایالات متحده طی چند هفته آینده ۲۵۰ سایت نظارتی اضافی را به فهرستی از بیش از ۴۰۰ مکان اضافه خواهد کرد که قبلاً به طور منظم فاضلاب خود را برای ردیابی ویروس کرونا آزمایش می ‌کردند.
امی کربی (Amy Kirby) رییس سیستم ملی نظارت بر فاضلاب ایالت متحده در این رابطه گفت: از آنجایی که افزایش ویروس در فاضلاب عموماً قبل از افزایش متناظر در موارد بالینی رخ می دهد، نظارت بر فاضلاب به عنوان یک سیستم هشدار اولیه برای ظهور کرونا در یک جامعه عمل می کند. این داده ‌ها به ‌طور منحصربه ‌فردی قدرتمند هستند، زیرا وجود عفونت‌ ها را از افراد با و بدون علائم نشان می ‌دهند و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی یا در دسترس بودن آزمایش ‌های بالینی بر آن‌ ها تأثیر نمی ‌گذارد.

وی در ادامه توضیح می دهد، برآوردها نشان می دهد که ۴۰ تا ۸۰ درصد از افراد آلوده به کرونا آر ان ای ویروسی را از طریق مدفوع خود دفع می کنند. دفع ویروس از طریق مدفوع خیلی زود پس از آلوده شدن فرد شروع می شود. این در واقع یکی از اولین نشانه هایی است که ما از عفونت می بینیم که برای این موضوع نظارت و آزمایش فاضلاب امری بسیار مهم تلقی می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده سیستم ملی نظارت بر فاضلاب (NWSS) را آغاز کرد تا به جوامعی که در آینده با افزایش کووید- ۱۹ مواجه هستند، هشدار دهد.

کربی خاطرنشان کرد: آژانس‌های بهداشت عمومی می ‌توانند از ردیابی کووید- ۱۹ در فاضلاب برای برنامه‌ ریزی مکان‌ هایی برای قرار دادن سایت‌های آزمایش و واکسیناسیون سیار در جوامع استفاده کرده و همچنین به بیمارستان‌های محلی هشدار دهند که خود را برای افزایش همه گیری یا مراجعات آتی آماده کنند.

وی افزود: برخی از مراکز همچنین در حال انجام توالی یابی ژنتیکی بر روی نمونه های فاضلاب خود هستند تا احتمال ظهور انواع جدید کووید را ردیابی کنند.

به گزارش سیناپرس، محققان در انتها اعلام کردند:نظارت و آزمایش بر فاظلاب ها یک روش بسیار قدرتمند برای ردیابی انواع نگران کننده کرونا است.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع: consumer

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* ردیابی کرونا به کمک فاضلاب[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند