840 بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند


840 بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی به 840 نفر افزایش یافت که از این تعداد 630 نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستندکه علاوه بر مشهد، 15 شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

دکتر محمد پهلوان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بیماران بدحال کرونایی که اکنون در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند ۱۸۵ نفر است.
وی ادامه داد:تعداد بستری‌شدگان روزانه در خراسان رضوی دیروز ۲۹۰ نفر گزارش شده است که این روند همچنان افزایشی است.
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر شهرستانهای سبزوار، بردسکن، رشتخوار، کلات، نیشابور، تربت‌حیدریه، مشهد و بینالود در وضعیت قرمز هستنند و بقیه شهرستانهای استان در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۸۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دیروز ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۵۲۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۷۴۵ تن رسید.
تا کنون ۶ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲ هزار و ۲۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۴۵ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
۶۱ میلیون و ۵۶ هزار و ۶۱۲ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۷۳۹ دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۳۴۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۴ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۶۹۶ دُز رسیده است.
هم اکنون ۱۲۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و هشت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !