اردوهای راهیان نور جایگاه ویژه ای در جهاد تبیین دارد


اردوهای راهیان نور جایگاه ویژه ای در جهاد تبیین دارد

گرگان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: اردوهای راهیان نور و دستاوردهای 43 ساله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جایگاه ویژه ای در جهاد تبیین دارد.

گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی مهاجر روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور در سالن جلسات استانداری گلستان افزود: امروز در مکتب حاج قاسم سلیمانی جمع شدیم تا با نگاهی شهداگونه و دلسوزانه برای برنامه ریزی های رشد تربیتی مردم و جامعه گام برداریم.

وی تصریح کرد: نشر فرهنگ غنی ایثار و شهادت دفاع مقدس عزت، اقتدار و نوآوری های مختلفی را به ارمغان داشته است.

وی افزود: ستاد هماهنگی اردوهای راهیان نور برای حضور در میقاتگاه عاشقان بستری مناسب برای انتقال فرهنگ در شهر و دیوارها در قالب های جاماندگان برنامه ریزی کنند.

مهاجر بیان کرد: فرهنگ غنی دفاع مقدس و انقلاب هر جا نشر پیدا کرده رمز موفقیت های بسیاری از جمله در فناوری های هسته ای، موشک و صنایع ما رشد پیدا کرده و امیدواریم در دولت انقلابی اتفاقات بهتر و بیشتری در این زمینه را شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: سفر معنوی اردوهای راهیان نور عطر فروشی بوده که کمترین رهاوردش معطرسازی افراد است.
وی تصریح کرد: چنانچه به دنبال بستر رشدی در مجموعه های اداری با ظرفیت های ویژه هستیم نیازمند اقدام زینب گونه برای بستر کیفی نشر فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده سپاه نینوای استان گلستان در این نشست گفت: راهیان نور میعادگاهی برای دل های پاک و اتصال آنها به بارگاه باریتعالی است و یک مرجع برای دل های پاک جوانانی که طالب نور هستند.

سرهنگ سید موسی حسینی بیان کرد: در آثار، نوشته ها و خاطرات میزان اثرگذاری راهیان نور و تجربیات بی بدیل این سفر ثبت شده است که این اردو یک فرصت عظیم برای تربیت جوانان با فرهنگ دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: راهیان نور فرصت مناسبی برای اعزام و عزیمت باید ترویج و در بستر سبد سفر خانوار قرار گیرد و به یقین بیشترین تاثیرپذیری را باراولی ها و نسل جوان دارند.
وی اضافه کرد: نسل جوان برای پیوند خوردن به نظام از کاروان داران با تجربه و نسل درک کننده انقلاب و دفاع مقدس الگوگیری می کنند که امیدواریم بستر سفری خوب و فرح بخش را برایشان ایجاد کنند.

رئیس ستاد هماهنگی اردوهای راهیان نور گلستان در این نشست بیان کرد: از اهداف، سیاست ها و رهاوردهای اردوی راهیان نور انتقال و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان، یادآوری ایثارگری، هم افزایی و هماهنگی با جذب حداکثری، توسعه و تحکیم پیوند جوانان با دفاع مقدس، تحکیم و تبیین نقش آحاد مردم در جنگ، خلق آثار ادبی و هنری ثبت و ضبط راهیان نور در جشنواره است که امیدواریم شبکه ای و سازمان محور همه نقش آفرین باشند.
سرهنگ حمید مازندرانی گفت: ۱۰ کمیته اعزام و اسکان، پشتیبانی و مالی، امنیت و ایمنی، اطلاع رسانی و روابط عمومی، فرهنگی، بازرسی و عریانی عملکرد،حمل و نقل و ترابری، بهداشت و درمان، بانوان و روایتگری پیش بینی شده است.

به گفته وی سهمیه اعزام از استان گلستان چهار هزار نفر با اعتبار ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

وی زمان اعزام داوطلبان سفر به راهیان نور را ۱۵ اسفندماه تا دهم فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه