طلیعه فجر چهل و سوم با افتتاح و آغاز 34 طرح در شهرستان سرخه


طلیعه فجر چهل و سوم با افتتاح و آغاز 34 طرح در شهرستان سرخه

سمنان- ایرنا- همزمان با ششمین روز از چهل و سومین دهه فجر انقلاب، 34 طرح عمرانی و اقتصادی با حضور استاندار سمنان و مسوولان شهرستانی افتتاح و آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آیین متمرکز افتتاح و آغاز طرحهای عمرانی شهرستان سرخه روز یکشنبه در سالن فرهنگسرای باران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد و سپس سیدمحمدرضا هاشمی به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح به نقاط مختلف این شهرستان رفت.

فرماندار سرخه در این آیین گفت: ۳۴ طرح عمرانی و اقتصادی این شهرستان با صرف اعتبار یکهزار و ۳۹۷ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

حجت‌الله کرمانی اظهار داشت: ۲۴ طرح عمرانی با اعتبار ۴۲۵ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال و ۲ طرح اقتصادی با اعتبار ۳۸ میلیارد و ۲۰۱ میلیون ریال در شهرستان سرخه به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی هفت طرح‌ عمرانی با اعتبار ۱۸۴ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال و یک طرح اقتصادی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال در شهرستان سرخه آغاز شد.
وی تصریح کرد: در مجموع ۴۶۳ میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریال برای افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان سرخه در دهه فجر هزینه شد.
کرمانی خاطرنشان کرد: ۳۴ طرح آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در شهرستان سرخه به مناسبت دهه فجر امسال به وسیله ۹ دستگاه اجرایی برنامه‌ریزی و اجرا شد.
وی یادآور شد: از مجموع طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر امسال در شهرستان سرخه، پنج طرح در زمینه برق، یک طرح در زمینه آبرسانی، ۲ طرح در زمینه راه، ۱۰ طرح در زمینه کشاورزی، پنج طرح در زمینه گازرسانی، یک طرح در زمینه کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۲ طرح مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است.
فرماندار سرخه گفت: ۲ طرح در زمینه آب، سه طرح در زمینه برق، یک طرح در بخش گازرسانی، یک طرح مربوط به اوقاف و امور خیریه و یک طرح مربوط به شهرداری، از طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن به مناسبت دهه فجر آغاز می‌شود.

طلیعه فجر چهل و سوم با افتتاح و آغاز 34 طرح در شهرستان سرخه

امام جمعه سرخه: ظرفیتهای این شهرستان قابل توجه است

حجت الاسلام مهدی اشرف نیز د راین آیین گفت: شهرستان سرخه محور ارتباطی شرق به غرب و در مسیر اصلی کشور مستقر است، نیاز است تا به ایجاد اشتغال و فعالیت های گردشگری در سرخه توجه ویژه ای شود.

وی گفت که آثار تاریخی، آب های معدنی و ظرفیت های گردشگری بسیار مطلوبی در روستاهای شهرستان سرخه برای توسعه بحث گردشگری و درآمدزایی وجود دارد.

اشرف ادامه داد: در بحث تولید مرغ و گوشت نیز شهرستان سرخه ظرفیت های بسیار شاخصی دارد که با توجه مسوولان استانی می تواند شکوفایی بیش از پیش داشته باشد.

امام جمعه سرخه، استقرار کامل ادارات در شهرستان سرخه را به عنوان یکی از مطالبات مردم این خطه خواستار شد.

طلیعه فجر چهل و سوم با افتتاح و آغاز 34 طرح در شهرستان سرخه

رونق اقتصادی به ماندگاری جمعیت در روستاها منجر می شود

استاندار سمنان در آیین بهره برداری از طرح گاز رسانی به روستای عبدالله آباد از توابع شهرستان سرخه گفت: تولید ثروت به منظور ارتقاء شاخص های اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب در روستاها، امری ضروری و حائز اهمیت است.

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه توسعه بهره وری در مناطق روستایی در قالب تغییر نوع کشت و استفاده از سامانه های نوین آبیاری و از طریق آموزش، ترویج و آگاه سازی، باید صورت گیرد، افزود: در بحث روستاها، حوزه های زیرساختی به صورت مطلوب توسعه یافته، اما تولید ثروت و پول مغفول مانده است.

استاندار سمنان یادآور شد: تولید ثروت در روستاها، باعث افزایش ماندگاری روستاییان در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها خواهد شد.

وی با بیان اینکه مباحث گردشگری، بومگردی، مشاغل خانگی و صنایع دستی در سطح روستاها به منظور ارتقاء شاخص اقتصادی روستا و ایجاد فرصت های شغلی و ثروت، باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: توسعه مشاغل خانگی، دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، تولیدات روستایی در حوزه روستاها از اهداف توسعه اقتصادی است.

هاشمی ادامه داد: باید زمینه اشتغال را به منظور تحقق ماندگاری روستاییان در روستاها و به تبع آن ایجاد امنیت پایدار در سطح روستاها، فراهم کرد زیرا مردم غیور روستا همواره در بحث حمایت و پشتیبانی از نظام پای کار بوده و هستند که امری ارزشمند است.

طلیعه فجر چهل و سوم با افتتاح و آغاز 34 طرح در شهرستان سرخه

استاندار سمنان افزود: در کنار نعمت ولایت، به برکت جمهوری اسلامی امروز شاهد دستاورد امنیت، مشارکت سیاسی مردم و عزتمندی برای مردم هستیم.

استاندار سمنان در حاشیه بازدید از مدرسه قدیمی روستای عبدالله آباد در تماس با محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان به وی دستور داد تا ساختمان این مدرسه قدیمی به منظور بهسازی و ایجاد کارگاه اشتغالزایی در اخیار دهیاری روستا قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج