فعالیت‌های قرآنی خانواده سادات فاطمی عامل رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد


فعالیت‌های قرآنی خانواده سادات فاطمی عامل رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت  تکریم و تجلیل چهار دهه خدمات قرآنی استاد حاج سید مجتبی سادات‌فاطمی  گفت: یکی از تاثیرگذارترین افراد در مسیر فعالیت‌های قرآنی و توسعه آن در مشهد خانواده بزرگوار سادات فاطمی بودند که فعالیت‌های قرآنی آنان سبب رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد الرضا شده است.

مراسم تکریم و تجلیل چهار دهه خدمات قرآنی استاد حاج سید مجتبی سادات‌فاطمی، شامگاه شنبه ۱۶ بهمن ماه، با حضور جمعی از قاریان برجسته، اساتید قرآنی، مسئولین استانی در جمع دوستداران قرآن و عترت در مسجد کرامت مشهد برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام سید مهدی شجاع، مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد که به شرح ذیل است.

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس به درگاه خدا متعال که بر ما منت نهاد تا به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهیدان زمینه حاکمیت قرآن کریم و معارف اهل بیت پیامبر مکرم اسلام(ص) در زندگی فردی و اجتماعی مردم مومن ایران فراهم شود.

مشهد مقدس به برکت وجود مضجع نورانی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از دیرباز مهد فعالیت‌های قرآنی بوده است. در دوران پیش از انقلاب با حضور رهبر معظم انقلاب در مسجد کرامت این فعالیت‌ها آغاز شد و با درایت هوشمند ایشان، محافل قرآنی در این شهر توسعه پیدا کرد و نسلی قرآنی و انقلابی تربیت شد.

یکی از تاثیرگذارترین افراد در این مسیر خانواده بزرگوار سادات فاطمی بودند که فعالیت‌های قرآنی آنان سبب رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد الرضا شده است. استاد سید مجتبی سادات فاطمی سال‌هاست که به کشف استعدادهای قرآنی و پرورش آنان می‌پردازد که هر کدام از این شاگردان چون ستاره‌ای می‌درخشند.

اکنون که در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محفل بزرگداشتی برای چهار دهه جهاد و خدمات قرآنی این استاد عزیز برگزار می شود ضمن تقدیر از همت برگزارکنندگان و علاقمندان به ایشان، سلام و تهنیت خود را به حضور این معلم شریف و با اخلاص قرآن کریم ابراز می‌دارم. اراده دولت انقلابی آیت الله رئیسی که بحمدالله خود شخصیتی قرآنی و دغدغه مند می‌باشند حمایت جدی از فعالیت‌های قرآنی کشور و تجلیل از مقام والای اساتید، معلمان ، مربیان ،قاریان و حافظان قرآن کریم می‌باشد.»

فعالیت‌های قرآنی خانواده سادات فاطمی عامل رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد

مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از قرائت پیام معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: بنده توفیق داشتم از سال ۱۳۷۲ آن زمان که دانش آموز بودم محضر استاد سادات فاطمی را تلمذ کرده و از حضورشان استفاده کنم.

شجاع ادامه داد: اولین سفری که با ایشان رفتم مسابقات قران کشور در تبریز بود. از آن موقع استاد فاطمی با اخلاص، شرافت، ایمان و انگیزه بی‌بدیل به امر تلاوت قرآن و تعلیم معارف قرآنی همت داشتند که از همین‌جا دست این استاد عزیز و بزرگوار را می‌بوسم و برای ایشان آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون دارم.

در این مراسم که جمعی از قاریان و حافظان بین‌المللی، مسئولین استانی و شهردار مشهد حضور داشتند استاد حامد شاکرنژاد از قاریان برجسته بین‌المللی و از افتخارآفرینان جهان اسلام در عرصه قرآن، به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

در ادامه استاد مهدی حسنی از حافظان برجسته جهان اسلام، مشهور به کامپیوتر قرآن به اجرای برنامه قرآنی پرداخت همچنین تلاوت سید محمدجواد علمی و سیما فتحی از قاریان نوجوان مشهدی نیز از جمله برنامه‌های این محفل بود.

فعالیت‌های قرآنی خانواده سادات فاطمی عامل رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید موسی سلطانی، دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی نیز در این مراسم، تصریح کرد: خوشبختانه از حدود دو ماه گذشته ستادی تحت عنوان «ستاد تکریم و تجلیل از خادمین و مفاخر قرآنی خراسان رضوی» تشکیل شد که هیأت امنایی در این ستاد شکل گرفت و سپس در ۱۳ کمیته اجرایی نیز جلسات مختلفی را با نهادهای فرهنگی استان و متولیان امر در حوزه قرآن و عترت برگزار کردیم و هر یک از متولیان نظرات و آمادگی خود را برای برگزاری این مراسم اعلام کردند.

دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی گفت: ستاد تکریم و تجلیل از مفاخر قرآنی خراسان رضوی ذیل دو مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد و شکوه رسالت نبوی قرار دارد و چند سالی است که فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند، اما طی حدود دو ماه اخیر با شکل‌گیری ستاد تکریم و تجلیل از مفاخر قرآنی استان، بناست که ادامه این فعالیت‌ها در این مؤسسه ادامه پیدا کند.

سلطانی بیان کرد: طی سال‌ها در این دو مؤسسه از بیش از ۱۰۰ خادم و مفاخر عرصه قرآن و عترت استان، تجلیل شده و تاکنون نیز ۲۵۳۰ دقیقه برنامه ضبط شده از این تکریم‌ها و تجلیل‌ها، در آرشیو برنامه‌ها وجود دارد و در حقیقت طی ۲۰ سالی که از عمر شوراها در کشور می‌گذرد، برای اولین‌بار در کشور است که این کار صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین به عبارت دیگر باید گفت که در کشور تنها مجموعه‌ای که به جامعه قرآنی خدماتی را ارائه می‌دهد، دو مؤسسه خدمات قرآنیان مشهد و شکوه رسالت نبوی است و ستاد تکریم و تجلیل از خادمین و مفاخر استان نیز ستاد بی‌نظیری در کشور است که پایه‌های آن در شهر مشهدالرضا(ع) نهاده شده است.

دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی بیان کرد: این ستاد در ابتدای شروع کار خود لازم دانست که از یکی از مفاخر و چهره‌های قرآنی استان تجلیلی داشته باشد و پس از مشورت‌هایی که در این راستا انجام دادیم، مقرر شد که استاد حاج سیدمجتبی سادات فاطمی به عنوان اولین فردی باشد که در این ستاد مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرد.

سلطانی تأکید کرد: گفتنی است که در کنار بحث خدماتی که نسبت به این عزیزان داریم، بنای ما بر این است که بحث تسهیلات و همچنین پیگیری مطالبات جامعه قرآنی استان را هم مورد توجه قرار دهیم.

فعالیت‌های قرآنی خانواده سادات فاطمی عامل رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد

فعالیت‌های قرآنی خانواده سادات فاطمی عامل رشد قاریان و جامعه قرآنی مشهد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل