بهره برداری از خانه فرزندان بی‌سرپرست شهرستان همدان


بهره برداری از خانه فرزندان بی‌سرپرست شهرستان همدان

در پنجمین روز از دهه فجر ساختمان اهدایی چهار میلیارد تومانی خانه فرزندان بی سرپرست شهرستان همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، با حضور مدیرکل بهزیستی استان و فرماندار شهرستان همدان و جمعی از نیکوکاران دومین مرکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست موسسه خیریه تبسم شکوفه یاس در ساختمان اهدایی خانواده نیکوکار الوندی به بهره برداری رسید.

فرماندار همدان در این مراسم با تشکر از همراهی نیکوکاران همدانی و زحمات مراکز و موسسات فعال بهزیستی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها به شعر بنی آدم اعضای یک پیکرند می بالند، گفت: در بازدیدهای شامگاهی از سطح مناطق همدان موارد آسیب دیده را به بهزیستی ارجاع می‌دهیم و از نزدیک با موارد در معرض آسیب و امور مهم یا حادشان درگیر هستم.

محمدعلی محمدی با اشاره به اینکه نگران کودکان، زنان و جوانان نیز هستیم و با جدیت کارشان را پیگیری می‌کنیم، افزود: اگر کودک در معرض آسیب را کمک و توانمند نکنیم هیچکس توان پاسخگویی در برابر مردم، وجدان بشری و البته قانون را نخواهد داشت.

مدیر کل بهزیستی نیز بیان کرد: هزینه‌های بیشمار فرزندان و افراد دارای معلولیت مقیم مراکز بهزیستی با کمک خیرین آسانتر و بهتر تامین شده به نحوی که می‌توانند با موسسات خیریه کشوری همچون کهریزک و شیرخوارگاه آمنه برابری کنند و به محوریت بهزیستی شهرستان همدان و همراهی سایر شهرستان‌ها که مراکز متعددی را مدیریت می‌کنند در غرب کشور حرف اول را می‌زنیم.

مهدی دیناری با اشاره به توانمندیها و امکانات متعدد در اختیار سازمان اضافه کرد: باید زمینه و بستر ادامه فعالیت موسسات خیریه موجود و رشد موسسات خیریه و مراکز جدید را فراهم کنیم.

وی مطرح کرد: این ساختمان با هزینه سه میلیارد ریالی کمک نیکوکاران و نظارت خانواده رنجبران بهسازی شده است و هم اکنون فرزندان به نحو احسن از بخش های مختلف آن در دو طبقه استفاده می‌کنند.

مرتضی حیدری، رئیس بهزیستی شهرستان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: ساختمان‌های متعدد وقفی نیکوکاران همدانی، اهدای ارزاق، کالا و کمک های نقدی با نظارت دفتر مشارکت‌های مردمی، موسسات خیریه، امور حقوقی، حراست و بازرسی دقیقا برابر با نیت آنها استفاده یا بین نیازمندترین افراد کم توان جسمی و مالی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز شبانه روزی کودکان و نوجوانان یا خانه‌های فرزندان دقیقا طبق خانه‌های عادی و مشابه آنها اما با بهره‌گیری از دستور العمل و پروتکلهای حمایتی و اصول فرزند پروری عمل می‌کنند و ضمن نگهداری و پرورش طبق اصول تربیتی زمینه انتقال موقت یا دائم آنها را فراهم می‌کنند.

حیدری از فعالیت چهار خانه یا مرکز شبانه روزی پسرانه، چهار خانه دخترانه و یک شیرخوارگاه در دفتر شبه خانواده خبر داد و گفت: بیش از هشتاد مرکز تخصصی توانبخشی، مشاوره و سلامت روان برای خدمت رسانی به گروه سالمندان، افراد دارای معلولیت و تمام اقشار عادی جامعه در شهرستان همدان وجود دارد.

وی افزود: فقط در دفتر شبه خانواده حوزه امور اجتماعی بهزیستی همدان تعداد ۱۶۲ فرزند بی‌سرپرست نزد خانواده‌ها ساماندهی شده‌اند و ۱۷۳ نفر نیز هنوز در مراکز نگهداری می‌شوند.

حیدری تصریح کرد: هم اکنون در خانه‌های مستقل تعداد ۱۷ نفر زندگی مستقل را سپری می‌کنند تا پس از یادگیری زندگی و شغل مستقل به جامعه و زندگی مستقل وارد شوند، همچنین ۲۷ شیرخوار در سال جاری به خانواده‌های واجد شرایط ثبت نام کننده در سامانه فرزندخواندگی تحویل داده شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark