جایگاه «سیدعلیرضا سجادپور» در سینمای ملی فراموش نشدنی است


جایگاه «سیدعلیرضا سجادپور» در سینمای ملی فراموش نشدنی است

تهران-ایرنا- رئیس سازمان سینمایی با تسلیت درگذشت «سیدعلیرضا سجادپور» معاون اسبق ارزشیابی و نظارت برسازمان سینمایی،گفت: او یکی از سینماگران خوش‌قریحه بود و جایگاهش در سینمای ملی و ارزش‌مدار کشورمان فراموش نشدنی است.

به گزارش ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی شامگاه یکشنبه- ۱۷ بهمن ۱۴۰۰- در پیامی با تسلیت در گذشت سیدعلیرضا سجادپور معاون اسبق ارزشیابی و نظارت برسازمان سینمایی، گفت: شنیدن خبر درگذشت همکار سینماگر و دوست دیرین، سیدعلیرضا سجادپور ناگوار و تلخ بود، خاصه که این اتفاق در بحبوحه جشنواره فیلم فجر رخ داد.

رئیس سازمان سینمایی افزود: دست تقدیر یکی از مدیران اسبق اداره ارزشیابی و نظارت و شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر در اوایل دهه نود را از ما جدا کردغ او یکی از سینماگران خوش‌قریحه و از فعال‌ترین هنرمندان سینما در عرصه فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی در چهار دهه سینمای پس از انقلاب اسلامی بود .

مرحوم سجادپور صادقانه و خالصانه در راه آرمان‌های فرهنگی نظام تلاش کرده و به عنوان دبیر جشنواره‌های سینمایی چون پلیس و دفاع مقدس، مبدع اتفاقات‌ نو بوده است

خزاعی با گرامیداشت و یاد خاطره مرحوم سجادپور گفت: جایگاه او در سینمای ملی و ارزش‌مدار کشورمان فراموش شدنی نیست ولو تندباد حوادث بشری، او را در سال‌های آخر عمر، از دایره توجهات دور ساخته باشد.

به گزارش ایرنا، سیدعلیرضا سجادپور تهیه‌کننده سینما و از مدیران کل پیشین نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه ای وزارت فرهنگ و معاون پیشین سازمان سینمایی پس از یک دوره سخت بیماری سرطان روز - یکشنبه ۱۷ بهمن- بر اثر عوارض ناشی از تومور مغزی، درگذشت.این مدیر سینمایی و سینماگر، از دو سال پیش، درگیر مبارزه با تومور مغزی بود و دو بار عمل جراحی انجام داد که درمان‌ها جواب نداد و سرانجام به دلیل پیشرفت بیماری، درگذشت.

سجادپور متولد ۱۳۳۹ تهران، فارغ التحصیل رشته های مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و سینما با گرایش فیلمنامه نویسی از دانشگاه هنر است. وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۶۳ با تهیه‌کنندگی و نگارش فیلمنامه سرباز کوچک آغاز کرد.

از فعالیت‌های او می‌توان به مدیریت واحد سناریوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی (۱۳۶۶ تا ۱۳۷۰)، مدیریت طرح و برنامه سیمای شاهد (۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲)، مدیر کل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶)، معاونت فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی گردشگری (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶) تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، مدیرکلی اداره فیلم و تلویزیون سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگسرای هنر (ارسباران) و موسس و مدیر اجرایی هیات اسلامی هنرمندان اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی