کارکرد مساجد برای مقابله با عملیات نرم دشمن کارآمدتر شود


کارکرد مساجد برای مقابله با عملیات نرم دشمن کارآمدتر شود

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: برای مقابله با عملیات نرم دشمنان انقلاب اسلامی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که کارکرد مساجد کارآمدتر شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی یکشنبه ۱۷ بهمن ماه در مراسم اهدای سه هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه سپاه ناحیه ساوه در مسجد امیرالمومنین (ع) ساوه اظهار کرد: قرارگاه‌های محله محور باید به صورت واقعی در مساجد شکل بگیرد چرا که بایستی به ازای عملیات نرم دشمن، کارکرد مساجد کارآمدتر شود و نقش بیشتری را ایفا کنند.

وی با تاکید بر انجام فعالیت‌های مسجدمحور افزود: مساجد باید به عنوان سنگر کلیدی پرحرارت و پررونق فعالیت کنند تا به مسجد در تراز انقلاب برسند تا بتوانند نیازهای محلات هر شهرستانی را با کار جهادی و انقلابی تامین کنند.

سردار کریمی با تاکید بر استمرار رزمایش کمک مومنانه در طول سال اظهار کرد: پایگاه‌های مساجد به عنوان قرارگاه‌های محله باید مانند دولت کوچکی باشند که به مردم محله و حوزه اسحفاظی خدمت ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل محله‌های اسلامی با مدیریت جهادی نیاز جامعه امروزی است، تصریح کرد: در ۴۰ ساله دوم انقلاب باید تلاش کرد تا دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را شکل دهیم و این هدفی است که برای ما ترسیم شده و مساجد نقش اساسی و کلیدی در تحقق تمدن اسلامی دارند.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: امروز برخی به غلط دستاورد انقلاب اسلامی را صرفا در معیشت خلاصه می‌کنند اما اگر به درستی بخواهیم دستاورد ناب انقلاب اسلامی را تبیین کنیم دست‌یابی به استقلال سیاسی است.

سرهنگ پاسدار حجت‌الله دستجانی افزود: اگر به ۲۰۰ سال قبل از انقلاب برگردیم خواهیم دید که دورانی پر از حقارت و ظلمی بوده که بر این کشور روا داشتند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و استقلال سیاسی بدست آمده نظام اسلامی یک ضلع تصمیم گیرنده معادلات جهانی است.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی نظام سیاسی مردم سالاری دینی جایگزین یک نظام دیکتاتور و مستبد سیاسی شده است.

سرهنگ دستجانی افزود: ایران تنها یک درصد جمعیت دنیا را دارد اما در تولید علم به برکت انقلاب براساس مستندات علمی دنیا پنج درصد مقالات داغ دنیا را تولید می‌کند و این رشد علمی با همه دشمنی دشمنان شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: دشمن در مواجهه با انقلاب به دنبال این است تا باور مردم را نشانه بگیرد و اقدام به وارونه جلوه دادن دستاوردهای انقلاب کند و می‌خواهد مردم ما را فریب دهد اما مقاومت راهکار اصولی در برابر فتنه انگیزی‌های دشمنان است و باید با جهاد تبیین و روشنگری اجازه توطئه افکنی به دشمن ندهیم.

فرمانده سپاه ساوه با اشاره به فعالیت در حوزه کمک های مومنانه گفت: سپاه دبیر رزمایش و نهضت کمک مومنانه است که با کمک مردم اقدامات بزرگی را در طول دو سال اخیر انجام داده است و تاکنون ۲۷ هزار بسته کمک مومنانه و ۸۰ فقره جهیزیه بجز کمک های خودجوش مردمی در شهرستان ساوه توزیع کرده است.

وی افزود: در دهه مبارک فجر امسال نیز سه هزار بسته معیشتی در شهرستان توزیع خواهد شد که سهم مسجد امیرالمومنین (ع) ۱۲۰۰ بسته معیشتی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی