اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در قیدار


اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در قیدار

شهردار قیدار از جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب به شیوه زنده‌گیری خبر داد.

سیدمصطفی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: واحد خدمات شهری در اجرای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، برای جلوگیری از انتقال بیماری و مزاحمت برای شهروندان به شیوه زنده‌گیری از سطح شهر و رهاسازی در نقاط مشخص شده اقدام کرده است.

وی با اشاره به مراجعات حضوری و تماس‌های مکرر شهروندان با شهرداری، اظهار کرد: با توجه به تماس‌های واصله، بیشتر همشهریان به وجود سگ‌های بلاصاحب در شهر معترض هستند و براساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جزو وظایف این سازمان است که در این زمینه اقدامات جدی صورت خواهد گرفت.

موسوی در ادامه افزود: یکی از علل ازدیاد سگ‌های بلاصاحب، وجود پسماندهای غذایی در سطح شهر است که توسط برخی شهروندان به طور غیرصحیح در سطح شهر رها می‌شود و این حیوانات برای تغذیه در ایام سرد سال، به داخل شهر هجوم آورده و به دلیل تامین غذای کافی، جمعیت آنها نیز زیاد می‌شود.

وی با ارائه توضیحی در رابطه با پیمان‌کار مربوط به زنده‌گیری سگ‌ها، خاطرنشان کرد: با پیمان‌کار مجربی در این زمینه که به صورت اصولی اقدام به زنده‌گیری می‌کند قراردادی منعقد شده و از ابتدای هفته، روزانه به طور متوسط ۱۵ حیوان زنده‌گیری می شود و طرح زنده‌گیری از سطح شهر و نگهداری تا پایان جمع‌آوری سگ‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صفحه اول روزنامه های استان زنجان 1 مرداد 1401