پیشرفت علم و توسعه‌ صنعت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است


پیشرفت علم و توسعه‌ صنعت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: انقلاب اسلامی آثار و برکات فراوانی را برای کشور ما به ارمغان آورد که یکی از مهمترین آنها، پیشرفت در حوزه‌ی علم و توسعه‌ی صنعت است.

جلال شیری روز سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ماه، در مراسم بزرگداشت چهل‌وسومین فجر انقلاب اسلامی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در کنار سایر آثار و برکات آن برای کشور ما و مردمان آزاده دنیا، حرف‌های بسیاری برای گفتن و دستاوردهای بسیار زیادی در زمینه توسعه‌ی علوم‌وفنون، پژوهش‌های نظری، کاربردی و بنیادی، تبدیل علم به فناوری، تبدیل نوآوری به فناوری و گسترش فناوری به بازار صنایع توسط دانشمندان و اهالی علم برای ما به ارمغان آورده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: نمونه‌ای از این افتخارات، پیروزی و موفقیت دانشمندان ایرانی در بحث پیاده‌سازی، آزمایش و اجرایی کردن این علوم در زمینه‌ی واکسن کرونا بود که جهانیان را متحیر کرد و این فعالیت، منجر به شکستن حصر و انحصار طلبی علمی توسط دانشمندان کشور ما شد.

وی افزود: اگر کشوری بخواهد موفقیت‌های علمی خود را به جهانیان ثابت کنند باید در زمینه‌های علمی، پژوهشی و انقلابی به خوبی عمل کرده و خود را به جهانیان ثابت کند.

شیری خاطرنشان کرد: سال جاری که به تدبیر رهبر معظم انقلاب با شعار تولید، پشیتیانی و مانع زدایی‌ها مزین شده است، یکی از رسالت‌های عظیم اصحاب علم کمک به رفع معضلات علمی و ورود موضوعاتی است که کشورهای دیگر دور آنها مرز کشیده و در حصر خود قرار دادند و در مقابل این امر حتی تحریم را نیز بر روی میز داشته و عملیاتی می‌کنند.

وی متذکر شد: تکیه بر نیروهای داخلی، باور داخلی و بومی سازی علوم کشورهای قدرتمند که آن را در انحصار خود می‌دانند، یکی از بزرگترین وظایف ما است.

وی همچنین بیان کرد: کشور ما در رتبه بندی تولیدات علمی در صدر جدول جهان قرار دارد که این یک معجزه است و تنها به برکت جوانان انقلاب اسلامی محقق شده است، چرا که بسیاری از دانشمندان ما در طرح‌های پژوهشی بین‌المللی شرکت داشته و دعوت می‌شوند و نظرات و خود باوری آنها شرایطی را فراهم کرده است که دیگران محتاج این اساتید هستند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه تبریز و تمامی دانشگاه‌های استان و کشور از برخی از زمینه‌های علمی که شاید برای دشمنان ما غیر قابل باور باشد، عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همانگونه که دانشمندان ما در بسیاری از عرصه‌ها رتبه‌های اول را کسب کردند، در این زمینه‌ها نیز متخصصان ما ورود کرده و به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل(ره)، مجاهدت مردم و منویات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب از این مرزها نیز عبور خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: باید باور باشیم و به دانشجویان خود نیز امید دهیم، آنها از یاس و رکود دور کرده و برای آینده کشور امیدوار کنیم که این مهم عین جهاد تبیین است و باید بدانیم که نصرت الهی با مجاهدان علمی است، بنابراین این جوانان آینده‌ای درخشان برای کشور ما رقم خواهند زد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاله ی خودرو