کاهو پیچ تولیدی مرودشت در راه صادرات


کاهو پیچ تولیدی مرودشت در راه صادرات

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از تولید 70 تن کاهو پیچ رقم وینتر در یک فضای گلخانه‌ای 14 هزار متری در این شهرستان خبر داد.

منصور امیریان چهارشنبه ۲۰ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این محصول با رعایت استاندارهای صادراتی تولید شده است، اظهار کرد: کاهوی تولیدی به کشور قطر و سایرکشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه کاهو با توجه به دما و شرایط آب و هوایی باید به مدت ۸۵ تا۹۰روز پس از کاشت در مزرعه باقی بماند تا به وزن مناسب برسد، عنوان کرد: محصول تولیدی در این گلخانه به صورت نشایی کشت شده است و پس از ۷۵ روز به مرحله برداشت رسیده است.

امیریان با اشاره تنوع بخشی در تولیدات گلخانه‌ای و شرایط بسیار مناسبی که کشت کاهو پیچ در شرایط گلخانه دارد، تصریح کرد: این محصول قابل رقابت با سایر محصولات گلخانه‌ای است و بازده اقتصادی بسیار خوبی نیز دارد.

او بیان کرد: مقاومت کاهو نسبت به سرما و تغییرات دمایی بسیار بالا بوده و مناسب کشت در فصول پائیز و زمستان است و می توان این محصول را یک محصول استراتژیک و صادراتی قلمداد کرد.

به گزارش ایسنا، کاهو منبع خوبی از ویتامین‌های A ،Kو پتاسیم است که برگ‌های سبز تیره بیشترین ویتامین A را در خود جای داده‌اند، همچنین مقادیر زیادی فیبر غذایی پروتئین و مقدار ناچیزی چربی دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان