چرا برخی افراد همیشه گرسنه هستند؟


تحقیقات نشان می دهد که متابولیسم بدن ممکن است به گونه ای باشد که سطح قند...

چرا برخی افراد همیشه گرسنه هستند؟

تحقیقات نشان می دهد که متابولیسم بدن ممکن است به گونه ای باشد که سطح قند خون را پایین آورده و باعث افزایش اشتهای فرد شود به طوری که همیشه احساس گرسنگی کند و به دریافت کالری بیشتر اقدام کرده و در نهایت اضافه را به دست آورد.

به گزارش سیناپرس، افرادی هستند که با اینکه غذا می خورند رژیم نمی گیرند اما مدتی پس از غذاخوردن نیز احساس گرسنگی کرده و باعث می شود تا غذای بیشتری مصرف کرده و کالری بالاتری دریافت کنند. یک مطالعه نشان می ‌دهد افرادی که سطح قند خون آنها پس از وعده‌ های غذایی بسیار پایین می ‌آید، در مقایسه با افرادی که قند خونشان کمتر کاهش می ‌یابد، تقریباً ۱۰ درصد افزایش گرسنگی دارند.

دانشمندان فکر می کنند متابولیسم شخصی دلیلی است که برخی از افراد به افزایش وزن خود ادامه می دهند، حتی اگر رژیم غذایی کنترل شده ای داشته باشند.
یک تیم تحقیقاتی تغذیه داده هایی در مورد سطح قند خون و سایر نشانگرهای سلامت هزار و ۷۰ بزرگسال را پس از صبحانه های استاندارد آنها جمع آوری کرد. شرکت کنندگان برای صبحانه کلوچه مصرف کردند که با یک وعده غذایی دیگر از نظر چربی، کربوهیدرات، پروتئین و فیبر متفاوت بوده اما حاوی کالری یکسانی بوده است.

محققان همچنین تست تحمل گلوکز خوراکی (OGTT) را برای بررسی میزان واکنش بدن به قند انجام دادند. در طول دوره دو هفته ‌ای مطالعه، سطح قند خون شرکت کنندگان با مانیتورهای گلوکز پیوسته (CGM) اندازه‌ گیری شد.

علاوه بر این، در یک برنامه، تعداد دفعاتی که شرکت کنندگان احساس گرسنگی می کردند، چه چیزی و چه زمانی در طول روز غذا خوردند، نیز همه ضبط شده بود. این تیم متوجه شد که برخی از شرکت ‌کنندگان افت گلوکز را دو تا چهار ساعت پس از صرف غذا تجربه کردند که می تواند هیپوگلیسمی خفیف باشد.

به گزارش سیناپرس، نتایج تحقیقات حاکی از آن است افرادی که سطح قند خونشان پایین‌ است، علی‌ رغم اینکه وعده‌ های غذایی مشابهی داشتند، ۹ درصد افزایش اشتها داشته و وعده غذایی بعدی خود را نیم ساعت زودتر از بقیه خوردند. آنها همچنین کالری بیشتری در طول روز دریافت می کردند. به دست آوردن این مقدار کالری به طور منظم در نهایت باعث می شود در یک سال افراد دچار ۹ کیلوگرم اضافه وزن شوند.

پروفسور آنا والدز (Ana Valdes) در این رابطه می گوید: بسیاری از مردم برای کاهش وزن و حفظ آن تلاش می کنند و تنها چند صد کالری اضافی در روز می تواند به چندین کیلو افزایش وزن در طول یک سال منجر شود.

محققان تاکید کردند کشف اینکه کاهش اندازه قند بعد از خوردن غذا تأثیر زیادی بر گرسنگی و اشتها دارد، پتانسیل زیادی برای کمک به افراد در درک و کنترل وزن و سلامت طولانی مدت دارد. در ضمن خوردن غذاهای سالم و مغذی با توجه به بیولوژی بدن هر فرد می تواند در احساس سیری و کاهش مصرف کالری بیشتر موثر باشد.

پروفسور تیم اسپکتور (Tim Spector)، یکی ازمحققان این تیم پژوهشی این کشف را به باز کردن جعبه سیاه بین رژیم غذایی و سلامتی تشبیه کرده و اهمیت آن را در افزایش سلامت عمومی جامعه نشان داد.

شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در مجله متابولیسم طبیعت (Nature Metabolism) منتشر شده و قابل دسترس است.

مترجم: حمید تعالی

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* چرا برخی افراد همیشه گرسنه هستند؟[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا