68 طرح کشاورزی در سقز به بهره برداری رسید


 68 طرح کشاورزی در سقز به بهره برداری رسید

سنندج- ایرنا- 68 طرح کشاورزی با اعتباری بیش از 290 میلیارد ریال و یک جایگاه سی ان جی در دهمین روز از گرامیداشت دهه فجر در سقز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، طرح های کشاورزی شامل طرح بسته بندی سبزیجات و صیفی جات تازه و سردخانه ای بخش خصوصی و همچنین ۶۷ طرح کشاورزی با اعتبار ۲۹۶ میلیارد ریال امروز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

کامیل کریمیان، فرماندار سقز عصر پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های کشاورزی خواستار تلاش جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای جذب اعتبارات ارزان جهت واگذاری به سرمایه گذاران حوزه کشاورزی شد.

محمدنافع علایی نیا، مدیرجهاد کشاورزی سقز هم اظهار داشت: بهره برداری از این طرح ها، باعث ایجاد و تثبیت ۱۴۹ شغل برای جوانان این شهرستان خواهد شد.

اقبال مولودی راد، سرمایه گذار طرح بسته بندی سبزیجات و صیفی جات هم گفت: برای راه اندازی این طرح ۱۲۳ میلیارد ریال هزینه شده که فقط ۳۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات بانکی و مابقی آورده شخصی بوده و طرح برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

افتتاح جایگاه سی ان جی صاحب

فرماندار سقز همچنین در افتتاح جایگاه سی ان جی شهر صاحب، تلاش اسماعیل قادری سرمایه گذار و مشارکت شهرداری را ستود و با بیان اینکه صاحب، پیشانی شهرستان سقز است، اقدامات عمرانی شهرداری صاحب را مناسب توصیف کرد.

کریمیان با اشاره به اینکه، مردم صاحب، شهروندانی مطالبه گر هستند، خواستار توجه بیشتر شورا، شهرداری و ادارات برای توسعه این شهر شد.

او با اشاره به معادن غنی و نزدیکی این شهر به تپه باستانی زیویه، غار کرفتو و تخت سلیمان، توجه به برنامه های گردشگری را در راستای تقویت اقتصاد این منطقه مهم برشمرد.

ماموستا مصونی، امام جمعه موقت صاحب هم در این آیین خواستار تلاش بیشتر مسوولان برای آبادانی این شهر و استقرار کلانتری شد.

عباس ابراهیمی، رییس دفتر نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز، همدلی و همفکری مسوولان و مردم و حمایت از سرمایه گذاران را در صاحب برای توسعه این شهر بسیار مهم توصیف کرد.

یحیی آذرپور، شهردار صاحب نیز با تشکر از ریسک سرمایه گذار افزود: برای این طرح مشارکتی، شهرداری با احتساب ۲ هزار مترمربع زمین حدود ۳۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام داده و در آینده هم به جایگاه ۲ منظوره تبدیل خواهد شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط