فرماندار مراغه:باید با همدلی نقشه های دشمنان را خنثی کنیم


فرماندار مراغه:باید با همدلی نقشه های دشمنان را خنثی کنیم

مراغه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: نیاز امروز کشورمان ارزش دادن به مردم است و باید با ایجاد اتحاد، اتفاق و همدلی در جامعه نقشه های شوم دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی کنیم.

سیدعلی موسوی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بمناسبت گرامیداشت ۲۲ بهمن چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم نشان دادند که هموراه پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند و همیشه در کنار رهبر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی ریشه انقلاب اسلامی ایران را در قیام امام حسین بر علیه ظلم و استکبار دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی با سه مولفه شاخص انقلاب الهی، رهبری مقتدرانه حضرت امام خمینی(ره) و حضور مردم به پیروزی رسید.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون نیز اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را به هیچ کس نمی‌دهیم و همراه و پشتیبان انقلاب مان هستیم.

وی اضافه کرد: تا زمانی که در هر نقطه ای از جهان ظلم وجود دارد، قیام مردم ایران اسلامی ادامه دارد تا انشالله به صاحب اصلی آن و به انقلاب امام عصر(عج) متصل شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی انقلابی الهی است و به این دلیل آسیب نخواهد دید و در تاریخ انقلاب اسلامی بارها شاهد این شاخص اصلی بودیم.

وی افزود: مولفه شاخص دیگر که موجب پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان شد، رهبری مقتدرانه حضرت امام(ره) است که بارها و بارها از زبان دشمنان انقلاب اسلامی هم شنیده‌ایم.

وی به سومین مولفه شاخص و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور مردم سومین مولفه است که در پیروزی انقلاب نقش داشت و در روزهای قبل از انقلاب تا روزهای حساس انقلاب و بعد از آن در روزهای جنگ و آن روزهایی که دشمن در مناطق مختلف در حال اختلاف‌افکنی بود، شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: در تمامی زمان ها و شرایط شاهد حضور پرشور و انقلابی مردم کشورمان بودیم و نقشی که حضرت امام (ره) برای مردم و جایگاه آنان داد در هیچ انقلابی در جهان شاهد نبودیم.

به گفته فرماندار مراغه تنها ۴۷ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم با رفتن پای صندوق‌های رای، جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کردند که در هیچ انقلابی نمونه آن مشاهده نشده است.

موسوی ادامه داد: همچنین ۱۰ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان صاحب قانون اساسی شد و در سال دوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پنج انتخابات در کشور برگزار شد که در هیچ انقلابی این‌چنین اقداماتی سابقه ندارد.

وی به شیوع کرونا و نقش مردم در این دوران اشاره و اظهار کرد: بیش از ۲ سال است که با همه‌گیری کرونا در کشورمان با همراهی مردم در حال توزیع بسته های معیشتی و کمک های مردمی به نیازمندان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این روزها هم با شروع پیک ششم و افزایش سویه جدید کرونا اومیکرون نیازمند همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

وی گفت: متاسفانه آمار ابتلا به اومیکرون در بین کودکان در حال افزایش است و شاهد افزایش آمار فوت کودکان هستیم.

وی افزود: خوشبختانه واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال در شهرستان مراغه آغاز شده و امیدواریم مردم با توجه به توصیه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و مسئولان ارشد انقلاب اسلامی و وزارت بهداشت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را در دستورکار خود قرار دهند.
فرماندار مراغه:باید با همدلی نقشه های دشمنان را خنثی کنیم
وی به برنامه های دهه مبارک فجر امسال اشاره و بیان کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی توسط ۱۸ کمیته ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهرستان برگزار شد که از آن جمله می‌توان به مراسم استقبال از آفتاب و غبارروبی مزار شهدا اشاره کرد.

فرماندار مراغه گفت: متاسفانه از روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه با قرمز شدن شرایط کرونایی مراغه برنامه ها به صورت مجازی و غیرحضوری پیگیری شد.

موسوی اعلام کرد: در این دهه مبارک بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در مراغه افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به اینکه پیگیر جذب اعتبارات ملی هستیم، افزود: تمامی این پروژه ها با حمایت های مسئولان و همشهریان مراغه ای داخل و خارج از مراغه بوده است.

وی اضافه کرد: گازرسانی به ۱۶ روستای منطقه قورچای مراغه و اجرای بیش از ۷۰ میلیارد تومان پروژه‌ روستایی و شهری در حوزه آبفا و کلنگ‌زنی و افتتاح بیش از یکصدمیلیارد تومان پروژه توسط مجموعه مدیریت شهری از جمله برنامه های حوزه عمرانی در دهه فجر امسال است.

وی افزود: امسال اعتبارات استانی شرکت گاز آذربایجان شرقی ۱۲۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن اعتبارات در مراغه هزینه شده است.

وی به اهمیت آزادراه مراغه هشترود اشاره و بیان کرد: پروژه آزادراه مراغه هشترود با پیگیری های امام جمعه شهرستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و عضو مراغه ای هیئت مدیره بانک ملی ایران و همچنین پیگیری های فرمانداری نزدیک ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده و قطعه یک و ۲ آن امیدواریم تا شهریورماه ۱۴۰۱ افتتاح شود.

وی بیان کرد: در طول سه سال گذشته ۱۳۵ فوتی در جاده هشترود مراغه داشتیم که بیشتر آنان در ۲۵ کیلومتر اول اتفاق افتاده است و پس از حضورم در مراغه به عنوان فرماندار با پیگیری و رسانه ای کردن و حساسیت مسئولان کشور نسبت به این موضوع امسال شاهد آغاز فعالیت دوباره آزادراه مراغه- هشترود هستیم.

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و شهرک شماره ۲ مراغه سال های پیش تصویب شده بود و همچنان مردم منتظر آغاز اقدامات در این زمینه بودند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده شرکت ایدرو به عنوان سرمایه گذار منطقه ویژه اقتصادی انتخاب و هماهنگی های لازم برای اجرا انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین فرودگاه سهند به عنوان ظرفیتی برای منطقه در حال حاضر با پیگیری های انجام شده در اولویت کاری استاندار آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: برای احداث فرودگاه جدید به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که با تزریق اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی شاهد توسعه فرودگاه سهند خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح توسعه فرودگاه سهند این فرودگاه می تواند به فرودگاه بین المللی تبدیل شود و از نظر پدافند غیرعامل بهترین گزینه و جایگزین برای فرودگاه تبریز باشد.

به گزارش ایرنا، در پایان راهپیمایی خودرویی و موتوری یوم الله ۲۲ بهمن که با حضور باشکوه مردم همیشه در صحنه سراسر کشور رقم خورد، متن قطعنامه سراسری این راهپیمایی در نماز جمعه شهرستان مراغه در ۶ بند قرائت شد؛ قطعنامه ای که در آن بر لزوم تقویت وحدت در جامعه تاکید شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نخ‌ریسی سنتی با «جهره» در ملکان