از کمک 200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به یک مسجد تا نبرد مساجد فلسطین با صهیونیست‌ها


ورود یکی از رهبران مقاومت فلسطین به مسجدالاقصی پس از 15 سال محکومیت، کمک 200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به مسجدی در کامرون و نبرد مساجد فلسطین با صهیونیسم از جمله اخبار مساجد جهان در هفته‌ای که گذشت، است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر اخبار مساجد جهان در هفته ای که گذشت.

صهیونیسم و نبرد مساجد در فلسطین

از کمک  200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به یک مسجد تا نبرد مساجد فلسطین با صهیونیست‌ها

مساجد در فلسطین، نماد اسلام در این سرزمین محسوب می شوند که نمونه بارز آن مسجدالاقصی است وقبله نخست مسلمانان است، همچنان در مرکز درگیری با رژیم صهیونیستی قرار دارد و این جنگ، جنگ مساجد میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است.

مسجد التقوی

مسجد التقوی در داخل عیسویه واقع در شرق قدس که با مساحت 260 متر مربع در حال اتمام بود تا قبل از ماه مبارک رمضان در ابتدای آوریل آینده پذیرای پنج هزار نمازگزار باشد، اما شهرداری رژیم صهیونیستی به محض اطلاع از آن از مراحل ساخت مسجد عکاسی کرده و به بهانه نداشتن مجوز جلوی کار کارگران را گرفتند تا مانع تکمیل این مسجد بشوند.

مسجد الرحمن

مسجد الرحمن در بیت صفافا که در سال 1933 میلادی ساخته شده است در دست تخریب قرار دارد.

سازمان های راست گرای افرطی اسرائیلی روز جمعه (10 دی ماه) در پیامی به شهرداری اشغالگران در قدس اشغالی خواستار تخریب گنبد طلایی یکی از مساجد در شهر بیت صفافا جنوب شرق قدس شدند.

شبکه هفت عبری اعلام کرد: گروهی از اعضای سازمان های راست گرای اسرائیلی به شهرداری نامه نوشته و در آن گفته اند که نمی خواهند این منطقه به حرم شریف تبدیل شود و قدس به مکه مکرمه تبدیل شود.

این سازمان های راست گرای افراطی اسرائیل مدعی شده اند: ساخت گنبدی طلایی بر روی مسجد بیت صفافا، شبیه به قبه الصخره، «تلاشی از سوی فلسطینی ها برای نشان دادن این شهر به عنوان بخشی از مجموعه مقدس در بیت المقدس است و به این ترتیب می خواهند ورود به شهر را برای ما ممنوع کنند.

این گروه همچنین گفتند: فلسطینیان بر روی مسجد الاقصی نام حرم شریف گذاشته اند و خیلی ها نمی دانند مفهوم آن چیست و عرب ها می خواهند درباره آن تحقیق کنند.

این گروه در ادامه نیز مدعی شد: شیخ رائد صلاح و عکرمه صبری می خواهند قدس را همچون مکه و مدینه منوره بکنند و به آن قداست بدهند تا به این ترتیب تنها مسلمانان حق ورود به آن را داشته باشند.

این درحالی است که شهرداری اشغالگران نیمه ماه گذشته دستور تخریب گنبد مسجد الحرمن در روستای بیت صفافا را که اخیرا مرمت شده است، صادر کرده بود.

محمد علیان، یکی از بزرگان روستای بیت صفافا گفت: شهرداری صهیونیست ها در شهر قدس اشغالی به صورت شفاهی تهدید کرده است که گنبد مسجد الرحمن را واقع در این روستا تخریب می کند.

این درحالی است که مسجد الرحمن اخیرا توسط کمیته مساجد مرمت شده است. وی افزود: این مسجد، یکی از چهار مسجدی است که در خیابان توحید واقع شده است و عمر این مسجد از عمر رژیم صهیونیستی بیشتر است.

وی افزود: شهرداری رژیم صهیونیستی به صورت شفاهی تهدید کرده است و در رادیو عبری نیز خبر تخریب گنبد طلایی این مسجد اعلام شده است و گفته اند که شهرک نشینان از این مسجد شکایت کرده و خواستار محاکمه عاملان مرمت این مسجد شده اند.

هشدار مفتی قدس نسبت به حمله صهیونیست ها به مساجد

شیخ محمد حسین، مفتی کل فلسطین نسبت به افزایش حملات به مساجد فلسطینی هشدار داد و در بیانیه ای اعلام کرد: حمله به مساجد در چارچوب یک سیاست برنامه ریزی شده با هدف شعله ور ساختن درگیری ها و تحمیل یک عمل انجام شده به سرزمین اشغالی است.

وی تاکید کرد که ادیان آسمانی حمله به اماکن عبادی را تحریم کرده اند و این اقدام میزان بی توجهی به ارزش های دینی و انسانی رژیم صهیونیستی را نشان می دهد.

وی در ادامه خواستار بازسازی مساجد و دفاع از این اماکن دینی شد و از کشورها و موسسات جهانی خواست جلوی اقدامات صهیونیست ها را بگیرند.

فعالان فلسطینی نیز اعلام کردند که اجازه تخریب مساجد را نخواهند داد و با سیاست های رژیم صهیونیستی برای تخریب مساجد مقابله خواهند کرد.

برگزاری مراسم روز باز مسجد در تگزاس

از کمک  200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به یک مسجد تا نبرد مساجد فلسطین با صهیونیست‌ها

به نقل از الالوکه، جمعی از موسسات و جمعیت های اسلامی وابسته به اداره اسلامی آمریکای شمالی، فعالیت روز باز مسجد را در در مسجد ایالت تگزاس برگزار کردند.

روز باز مسجد با همکاری مرکز متخصص در زمنیه انتشار فرهنگ اسلامی برگزار شد و مرکز و مسئولان مرکز اطلاعاتی را درباره اسلام و مسلمانان فراهم کردند و این کار با حمایت اداره اسلامی آمریکای شمالی برگزار شد.

مرکز اسلامی تگزاس از مشارکت مردم در برگزاری روز باز مسجد به منظورمعرفی اسلام و برگزاری فعالیت های اسلامی و فرهنگی تشکر کرد.

دکتر سبیل احمد، مدیر این مرکز اسلامی تگزاس گفت: مسلمانان درهای مسجد را برای معرفی اسلام گشودند تا غیر مسلمانان نیز با فعالیت های مسلمانان در این ایالت آشنا شوند.

وی افزود: مساجد نقش مهمی در فرهنگ سازی مردم درباره اسلام دارند و به سوالات غیر مسلمانان پاسخ می دهند تا مفاهیم غلط را تصحیح کنند.

شیخ رائد صلاح، بعد از ۱۵ سال ممنوعیت، وارد مسجدالاقصی شد

از کمک  200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به یک مسجد تا نبرد مساجد فلسطین با صهیونیست‌ها

به نقل از «القدس»، شیخ رائد صلاح بعد از گذشت 15 سال، روز یکشنبه (17 بهمن ماه) وارد مسجدالاقصی شد و در آن نماز اقامه کرد.

منابع روزنامه ای اعلام کردند: نظامیان رژیم صهیونیستی شیخ رائد صلاح را دقایقی مقابل باب الاسباط نگه داشتند و سپس وی وارد مسجدالاقصی شد.

رائد صلاح، یکی از برجسته ترین رهبران مقاومت فلسطین و رئیس حرکت اسلامی در داخل اراضی اشغالی است و وی در دسامبر گذشته بعد از 17 ماه زندانی بودن در زندان های انفرادی رژیم صهیونیستی آزاد شد.

وی بخشی از زندگی خود را در زندان های صهیونیستی گذرانده است و با این وجود هیچ گاه دست از مبارزه بر نداشته است.

خالد زبارقه، وکیل مدافع شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین در سرزمین‌های اشغالی 1948 در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: شیخ رائد صلاح پس از پایان ممنوعیتی که از تاریخ 7 فوریه 2007 داشت، سرانجام پس از 15 سال وارد مسجدالاقصی شد.

زبارقه اذعان داشت: شیخ صلاح به همراه خانواده خود به قدس شرقی آمدند و پس از 15 سال بدون مشکل نماز مغرب و عشا را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

وی با بیان اینکه پلیس اسرائیل مدت کوتاهی شیخ صلاح را در ورودی حرم شریف منتظر گذاشت، تصریح کرد: بسیاری از فلسطینی‌ها برای استقبال شیخ رائد صلاح به مسجدالاقصی آمده بودند.

ممنوعیت ورود شیخ رائد صلاح به مسجد الاقصی که در فوریه 2007 اجرا شد و تا 16 آگوست 2020 ادامه داشت. وی در 13 دسامبر 2021 از زندان آزاد شد و اسرائیل ممنوعیت جدیدی برای ورود وی صادر نکرده است.

تجلیل از تولیت مسجد کوفه به خاطر تلاش برای مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) در سامرا

از کمک  200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به یک مسجد تا نبرد مساجد فلسطین با صهیونیست‌ها

به نقل از مسجدالکوفه، آستان مقدس عسکریین از تلاش تولیت مسجد کوفه برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) تشکر و قدردانی کرد.

آستان مقدس عسکریین به مسئولان تولیت مسجد کوفه لوح تقدیر هدیه داد.

تولیت مسجد کوفه با همکاری آستان علوی، آستان حسینی و عباسی در برگزاری مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) در سامرا کمک کردند.

بیش از دو میلیون زائر در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام هادی (ع) شرکت کردند.

فرمانده عملیات سامرا با اشاره به اقدام نیروهای الحشد الشعبی در تامین امنیت این شهر، گفت: در سالروز شهادت امام هادی(ع)، بیش از دو میلیون و 700 هزار زائر مشارکت کردند.

وی افزود: طرح امنیتی شهر سامرا در سالروز شهادت امام هادی(ع) موفقیت آمیز بود و نیروهای الحشد اشعبی کار امنیت را بر عهده داشتند تا زائران در مرقد امامین عسکریین در فضایی امن و آرام به ذکر سوگواری بپردازند.

افتتاح یک مسجد کوچک در شهر«ایکن» آمریکا

از کمک  200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به یک مسجد تا نبرد مساجد فلسطین با صهیونیست‌ها

به نقل از الالوکه، جمعیت مسلمانان ایکن در ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد: یک مسجد کوچک در این شهرستان با حضور تعدادی از شخصیت ها اسلامی و مردمی افتتاح شد.

مسلمانان این شهر از افتتاح این مسجد جدید استقبال کردند، زیرا تعدادی از فعالیت های اسلامی، اجتماعی و فرهنگی با هدف ایجاد روابط با غیر مسلمانان برپا می شود.

این مسجد جدید و کوچک به نیاز مسلمانان پاسخ می دهد و همچنین برای برگزاری مراسم روز باز مساجد نیز برنامه ریزی می کنند تا به زودی این کار انجام شود و مردم این شهر از وضعیت مسجد و مسلمانان باخبر شوند.

از سویی دیگر، کمیته برنامه ریزی شهر استرلینگ هایتس در ایالت میشیگان آمریکا اخیرا برای توسعه مرکز تنوع اسلامی موافقت کردند و این مرکز دارای سالن گفت و گو، سمینار و مناسبت ها است و پارکینگ ویژه این جمعیت اسلامی نیز توسعه پیدا می کند.

سنگ بنای ساخت یک مرکز اسلامی نیز در میشیگان گذاشته شد و این مسجد با هزینه سه و نیم میلیون دلار ساخته می شود و دارای یک مسجد بزرگ و مرکز تحصیلی با 13 کلاس درس است.

برگزاری مراسم ختم آیت الله گلپایگانی در مسجد الخضرا نجف اشرف

از کمک  200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به یک مسجد تا نبرد مساجد فلسطین با صهیونیست‌ها

به نقل از شفقتنا العربی، مسجد الخضرا در شهر نجف اشرف عصر روز شنبه (16 بهمن ماه) مراسم ختمی را برای آیت الله صافی گلپایگانی برگزار کرد.

در این مراسم، مراجع دینی، روحانیون، فضلای حوزه علمیه نجف اشرف و جمعی از مردم شرکت کردند.

روز پنجشنبه مراسم تشییع آیت الله صافی گلپایگانی در نجف و کربلا برگزار شد و پیکر وی را در صحن حسینی طبق وصیت ایشان به خاک سپردند.

آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید ۱۲ بهمن ماه درگذشت.

پاتریس موزپ، ۲۰۰ هزار دلار به مسجدی در کامرون اهدا کرد

از کمک  200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به یک مسجد تا نبرد مساجد فلسطین با صهیونیست‌ها

به نقل از الشروق، پاتریس موزپ، رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) مبلغ 200 هزار دلار را به جوامع مذهبی مسلمان در کامرون کمک کرد.

مرکز اطلاع رسانی کنفدراسیون فوتبال آفریقا گزارش داد: پاتریس موزپ برای شرکت در نماز در مسجد مرکزی پریکته در یائونده رفته بود و از طرف بنیاد موزپ 200 هزار دلار به جوامع مذهبی مسلمان در کامرون اهدا کرد.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا (به عربی: الإتحاد الإفریقی لکرة القدم) مدیریت ‌کننده و مسئول فوتبال در آفریقا است. این کنفدراسیون به اختصار کاف خوانده می ‌شود.

کاف در سال ۱۹۵۷ تأسیس شد و مقر آن هم‌اکنون در شهر ششم اکتبر مصر قرار دارد. این کنفدراسیون در حال حاضر ۵۶ عضو دارد و رئیس آن نیز احمد احمد می ‌باشد.

جام ملت‌های آفریقا مهم ترین رویداد این کنفدراسیون است.

اقامه نماز استسقاء در مساجد مراکش

از کمک  200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به یک مسجد تا نبرد مساجد فلسطین با صهیونیست‌ها

به نقل از الیوم 24، وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش، مردم این کشور را به اقامه نماز استسقاء در داخل مساجد فراخواند.

این وزارتخانه افزود: به دلیل شیوع کرونا تنها اقامه نماز در مساجد برگزار می شود و نماز استسقاء با دستور پادشاه مراکش در سرتاسر کشور اقامه می شود.

بر اساس اطلاعیه وزارت اوقاف و امور دینی مراکش، نماز جمعه در مساجد اقامه می شود و پس از آن دعای باران خوانده می شود و در خطبه جمعه نیز بر اهمیت این سنت مبارک و پر برکتی تاکید بشود.

نماز باران از جمله نمازهای مستحبی است که در طلب باران و به هنگام خشکسالی و کم شدن سفره های آبی خوانده می شود. این نماز مانند نماز اعیاد (فطر و قربان) به جماعت و فُرادی خوانده می شود.

اقامه نماز جمعه ۴۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی

از کمک  200 هزار دلاری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به یک مسجد تا نبرد مساجد فلسطین با صهیونیست‌ها

به نقل از الشروق، اداره اوقاف اسلامی قدس گزارش داد: حدود 40 هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی های شهرک قدیمی قدس و ورودی های آن مستقر بودند.

پلیس صهیونیستی برای ورود نمازگزاران که از ساعت های اولیه صبح برای اقامه نماز جمعه خود را به مسجدالاقصی رسانده بودند، محددویت هایی اعمال کرد و اقدام به عملیات تفتیش و دیدن کارت های شناسایی آنان کرد.

نظامیان صهیونیستی در خیابان های شهر قدس و اطراف مسجدالاقصی مستقر بودند و در ورودی ها ایستاده بودند و با گذاشتن موانع در باب الاسباط کارت های شناسایی نمازگزاران را بررسی کردند.

هزاران شهروند فلسطینی نیز به درخواست اهالی قدس لبیک گفته و نماز صبح جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند و حمایت خود را اعلام کردند.

طی سال های اخیر در پاسخ به اقدامات صهیونیست ها و حملات شهرک نشینان، فلسطینیان نماز صبح جمعه را در مسجدالاقصی اقامه می کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا