جزئیات دوپینگ ورزشکار نوجوان روسی افشا شد


جزئیات دوپینگ ورزشکار نوجوان روسی افشا شد

روزنامه دیلی میل در مطلبی مدعی شد دوپینگ ورزشکار 15 ساله روسی، آگاهانه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - به نقل از دیلی میل، میل آن ساندی فاش می‌کند که داروی ممنوعه تقویت کننده، به طور معمول برای برخی ورزشکاران روسی تحت حمایت دولت آن کشور تجویز می‌شد.

گریگوری رودچنکوف، رئیس آزمایشگاه مسکو که شهادتش منجر به افشای رسوایی دوپینگ روسیه شد، گفته است که آزمایش‌های دارویی مثبت ورزشکاران روسی برای داروی تری متازیدین را در آستانه بازی‌های زمستانی سوچی در سال ۲۰۱۴ پنهان کرده است. این تقلب باعث شد روسیه در صدر جدول مدال‌ها قرار بگیرد.

در ۴۸ ساعت گذشته به طور رسمی تایید شده است که آزمایش «تری متازیدین» کامیلا ولیوا ۱۵ ساله در ماه دسامبر مثبت بوده است. این نوجوان روز دوشنبه در اسکیت نمایشی تیمی بازی‌های ۲۰۲۲ مدال طلا را به دست آورده بود، پیش از اینکه مراسم مدال در روز سه‌شنبه متوقف شود، آزمایشگاه آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) در سوئد جواب مثبت آزمایش او را تایید کرد.

والیوا عملکرد برجسته‌ای در تیم خود داشت و اولین اسکیت باز زن در المپیک شد. او توانست «پرش چهار» را که شامل چهار چرخش کامل است انجام دهد.
وضعیت او سؤالات نگران کننده‌ای را در مورد اینکه آیا او قربانی دوپینگ ناآگاهانه کودکان شده یا خیر ایجاد کرده است. سوال دیگر این است؛ آیا دولت روسیه به ورزشکاران خود از طریق دارو‌های ممنوعه کمک می کند و درحال تکرار تقلب های دور گذشته المپیک است؟

اتری توتبریدزه، مربی ولیوا که به خاطر روش‌های تمرینی وحشیانه‌اش معروف است، می‌تواند شاهد کسب پنج مدال طلای ورزشکارانش در پکن در این دو هفته باشد.

تری متازیدین یک داروی قلبی است که می‌تواند کارآیی جریان خون را افزایش داده و استقامت را بهبود بخشد. برخی از ورزشکاران روسی برای افزایش عملکرد از این دارو مورد سوء استفاده کردند. این دارو هم در داخل و هم خارج از رقابت توسط، WADA ممنوع شده است.

پس از اینکه کمیته بین‌المللی المپیک تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل اجرای برنامه دوپینگ در رقابت‌های زمستانی سوچی ۲۰۱۴ اعمال کرد، این کشور به طور رسمی در المپیک ۲۰۲۲ شرکت نمی‌کند و ورزشکارانش تحت عنوان «کمیته المپیک روسیه (ROC)» رقابت می‌کنند.

این دوپینگ دولتی که توسط رودچنکوف سازماندهی شده بود، برای اولین بار توسط این روزنامه در ژوئیه ۲۰۱۳ به تفصیل فاش شد. رودچنکوف متعاقبا از روسیه گریخت و به افشاگری تبدیل شد تقلب گسترده کشورش را به گوش جهان رساند.

رودچنکوف فاش کرد که تست دوپینگ مثبت ورزشکاران روسی تری متازیدین را در آستانه المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی پنهان کرده است. او می‌گوید: «تری متازیدین قبل از سال ۲۰۱۴ سوچی در لیست ممنوعه معرفی شد، ما نیز موارد مثبتی داشتیم، اما آن‌ها را فاش نکردیم».

رودچنکوف می‌گوید که تری متازیدین سابقه طولانی سوء مصرف را در ورزش روسیه دارد و مقامات ورزشی از زمان استفاده از آن در مسابقات قهرمانی دو و میدانی اروپا در سال ۲۰۰۶ در گوتنبرگ، سوئد مطلع بوده‌اند.

جزئیات دوپینگ ورزشکار نوجوان روسی افشا شد

در آن مسابقات، بسته‌بندی تری متازیدین در سطل‌های زباله هتل ورزشکاران روسی به همراه آمپول‌های خالی داروی ملدونیوم که برای درمان بیماری‌های قلبی نیز استفاده می‌شود، پیدا شد. ماریا شاراپووا، بازیکن شماره ۱ سابق تنیس جهان روسیه در مسابقات آزاد استرالیا ۲۰۱۶ تست ملدونیومش مثبت شد.

بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸، تعداد زیادی از ورزشکاران روسی درخواست معافیت پزشکی را برای مصرف تری متازیدین برای اختلالات قلبی عروقی داشتند. این درخواست‌ها توسط مقامات ضد دوپینگ رد شد.

آژانس ضد دوپینگ روسیه، RUSADA، سازمانی است که به والیوا اجازه داد تا در پکن شرکت کند، علیرغم اینکه می‌دانست که آزمایشش در ماه دسامبر مثبت شده است. WADA از این تصمیم به دادگاه داوری ورزش شکایت کرده است تا والیوا را قبل از شروع مسابقات انفرادی این هفته محروم کند.

بیشتر بخوانید

آینده ورزشکار ۱۵ ساله روسی در گرو نتیجه تحقیق IOC

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !