فرآیند صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی به ادارات کل استانی واگذار شد


فرآیند صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی به ادارات کل استانی واگذار شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گقت: با ابلاغ بخشنامه سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی ایرانیان شاغل در خارج از کشور به ادارات کل استانی واگذار شد.

مهرداد جهاندیده در گفت وگو با ایسنا افزود: این تصمیم با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اجرای سیاست تمرکززدایی و تکریم ارباب‌رجوع اتخاذ شده است.

وی افزود: بر این اساس متقاضیان واجد شرایط اخذ گواهینامه‌های شغلی برای انجام صدور و تمدید گواهینامه‌ می توانند به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: فرآیند مذکور تاکنون توسط دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها وزارت متبوع انجام می شد.

جهاندیده گفت: همه متقاضیان برای تمدید گواهینامه شغلی می بایست هنگام مراجعه دفترچه ی گواهینامه شغلی خود را همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: این خدمت به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس قانون کار، کارگر به کسی اطلاق می شود که به درخواست کارفرما و در مقابل دریافت حق السعی انجام کار مشخصی را بر عهده دارد و بر همین اساس هر ایرانی که در خارج از کشور و به ازای دستمزدی که دریافت و مشغول به کار است، می تواند متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشد.

جهاندیده افزود: شرط اصلی صدور گواهینامه شغلی، احراز اشتغال متقاضی در خارج از کشور و تایید مدارک شغلی متقاضی توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشوری است که متقاضی در آنجا اشتغال دارد و به عبارتی در هر کشور خارجی که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران دایر و مشغول ارایه خدمات است ، متقاضیان گواهینامه شغلی نیز می توانند در صورت تایید مدارک شغلی خود از سوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران ، متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشند .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم