280 واحد در طرح نهضت ملی مسکن وام خودمالکی دریافت کردند


280 واحد در طرح نهضت ملی مسکن وام خودمالکی دریافت کردند

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن گفت: مالکان بیش از 30 هزار واحد برای دریافت تسهیلات خودمالکی به بانک‌ها معرفی شدند و از این تعداد 19 پروژه شامل 280 واحد با مجموع تسهیلات بیش از 195 میلیارد تومان وام خودمالکی دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمود شایان» در خصوص تازه‌ترین وضعیت ارائه تسهیلات خودمالکی به عنوان بخشی از طرح نهضت ملی مسکن افزود: به‌منظور ارائه تسهیلات خودمالکی، طبق تازه‌ترین آمار سه‌هزار و هشت پروژه در مجموع به تعداد 30 هزار و 561 واحد به بانک‌ها معرفی شدند.

وی گفت: از مجموع پروژه‌های معرفی شده به بانک تاکنون 19 پروژه به تعداد 280 واحد قرارداد دریافت تسهیلات خودمالکی را منعقد کردند.

شایان ادامه‌داد: برای 280 واحدی که قرارداد آنها برای دریافت تسهیلات خودمالکی به امضا رسیده است 95 میلیارد و 190 میلیون تومان تسهیلات مصوب شده است که با توجه به پیشرفت پروژه‌ها به حساب خودمالکان واریز شده است.

مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: از میزان 95 میلیارد و 190 میلیون تومان تسهیلات مصوب خودمالکی، تاکنون 27 میلیاردتومان به حساب خودمالکان پرداخت شده است.

شایان یادآور شد: تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن، مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، پرداخت تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی بدین نحو است که در مرحله پی‌کنی 10 درصد کل تسهیلات، در مرحله اسکلت و سقف 40 درصد، در مرحله سفت‌کاری 25 درصد و در مرحله نازک‌کاری نیز 25 درصد کل تسهیلات به سازندگان پرداخت می‌شود.

همچنین تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است.

سقف تسهیلات خودمالکی در تهران 450 میلیون تومان، ‌ سایر کلانشهرها 400 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان، شهرهای کوچک 300 میلیون تومان و روستاها 250 میلیون تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟