طرح‌های عمرانی خراسان جنوبی با مجوز شورای فنی افتتاح شود


طرح‌های عمرانی خراسان جنوبی با مجوز شورای فنی افتتاح شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منوط به اخذ مجوز شورای فنی است و نظارت فنی بر اجرای پروژه‌ها باید جدی‌تر شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در نشست شورای فنی استان با تاکید بر اینکه مدیران نیز به این موضوع مهم حساسیت بیشتری داشته باشند افزود: گزارش مراحل اجرای پروژه‌هایی که قرار است به بهره‌برداری برسد، باید توسط کمیته‌های نظارت، کنترل مصالح، آموزش و پیمان به‌طور مستمر منعکس شود.

وی با تاکید بر لزوم تعریف یک قاعده کلی در راستای مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی برای ارائه گزارش پروژه‌های در آستانه افتتاح به شورای فنی اظهار داشت: این گزارش باید ۶ ماه قبل از افتتاح پروژه ارائه شود تا کمیته نظارت، وضعیت کیفی و فنی کار را به‌طور کامل و جامع بررسی کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با یادآوری اینکه پروژه باید بعد از اخذ مجوز شورای فنی به بهره‌برداری برسد گفت: هدف از این اقدام، رفع نواقص احتمالی قبل از افتتاح پروژه است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌هایی که به دلایل فنی معطل مانده‌اند، اقدام کنند.

عباس‌زاده گفت: دستگاه‌هایی که کار فنی انجام می‌دهند باید نسبت به تقویت واحد فنی خود اقدام کنند، دستگاه‌هایی که به لحاظ فنی نمی‌توانند پروژه بگیرند از انجام آن خودداری کرده و فقط بهره‌بردار باشند.

وی به دستور کار این نشست درخصوص بررسی پروژه‌های اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: برای دستگاه‌هایی مثل اداره کل ورزش و جوانان که از ظرفیت فنی ضعیف‌تری برخوردارند، کمیته فنی و نظارت باید فعال‌تر شود و از همه پروژه‌های در دست احداث آنها بازدید به عمل آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها در سطح استان قابل قبول نیست زیرا تبعات اجتماعی به همراه دارد لذا دستگاه‌های اجرایی باید هرچه سریعتر این نوع پروژه‌ها را تعیین تکلیف کنند.

وی سیاست قطعی استان را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و گفت: در بخش ورزش و جوانان اتمام ۱۵۴ پروژه نیمه‌تمام ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با توجه به اینکه پروژه‌های اداره کل ورزش و جوانان توسط عموم مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد باید به کیفیت سازه برای بهره‌برداری توجه ویژه شود.

عباس‌زاده در ادامه به مصوبات سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: مصوبات سفر با جدیت در حال پیگیری است و در سال جاری ابلاغ‌ها و اعتبارات نقدی امیدوارکننده در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی از کیفیت مصالح موجود در بازار استان گفت و متذکر شد: بازار آهن‌آلات استان باید از لحاظ کیفی کنترل شود لذا لازم است در این زمینه گزارش مبسوطی با ارائه مستندات به وزیر صنعت، معدن و تجارت منعکس تا با حساسیت ویژه در سطح ملی نیز مطرح شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مهندسین ناظر نظام مهندسی ساختمان استان نیز باید آهن‌آلات موجود در بازار را براساس استانداردهای مدنظر کنترل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری