خودروهای برقی با گیربکس دستی، ایده جالب تویوتا


خودروهای برقی با گیربکس دستی، ایده جالب تویوتا

خودروهای برقی در حال تسلط کامل بر صنعت خودروسازی هستند و به همین دلیل انتظار می‌رود تا در آینده نزدیک گیربکس‌های دنده‌ای به طور کامل از صنعت خودرو حذف شوند، چرا که خودروهای برقی به گیربکس‌های پیچیده...

خودروهای برقی در حال تسلط کامل بر صنعت خودروسازی هستند و به همین دلیل انتظار می‌رود تا در آینده نزدیک گیربکس‌های دنده‌ای به طور کامل از صنعت خودرو حذف شوند، چرا که خودروهای برقی به گیربکس‌های پیچیده امروزی نیاز نخواهند داشت. با این حال برخی شرکت‌ها همچون فورد و تویوتا در تلاش هستند تا گیربکس‌های دستی را زنده نگه دارند، چرا که این مدل از جعبه دنده کاملا مورد پسند رانندگان حرفه‌ای و علاقمندان به رانندگی است.

ایده تویوتا برای ادامه حیات این نوع از جعبه دنده، استفاده از گیربکس دنده‌ای فیک در خودروهای برقی آینده است. این گیربکس ساختاری همانند گیربکس‌های دنده‌ای معمولی دارد اما در واقعیت سه حالت رانندگی مختلف را ارائه می‌دهد.

در حالت اول گیربکس همانند یک جعبه دنده اتوماتیک عمل می‌کند اما برای تعویض دنده‌ها نیاز خواهید داشت تا پدال کلاچ را برای درگیر کردن دنده فشار دهید. در حالت دوم پدال کلاچ غیرفعال خواهد شد و عمل تعویض دنده تنها با استفاده از اهرم تعویض دنده‌ صورت خواهد گرفت. در نهایت حالت سوم یک گیربکس دستی واقعی را در اختیار شما قرار خواهد داد که برای تعویض دنده نیازمند تغییر همزمان پدال کلاچ و دسته دنده هستید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال