بازار کار البرز با مشکل کمبود کارگر مواجه است


بازار کار البرز با مشکل  کمبود کارگر مواجه است

کرج - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از کمبود نیروهای ماهر و متخصص در برخی رشته ها و حتی کمبود  کارگر ساده خبر داد.

«حسین فلاح نژاد» روز پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان البرز گفت، در صورت برخورداری دانش آموختگان دانشگاهی از مهارت در رشته های صنعتی به راحتی و بدون دغدغه در بخش تولید استان جذب خواهند شد.

وی در ادامه سخنانش به دستگاه های اجرایی متولی اشتغال در سطح استان توصیه کرد، آمار فعالیت هایشان در ایجاد اشتغال را در سامانه رصد ثبت کنند.

وی با ذکر این نکته که خیلی از دستگاه های اجرایی اشتغال های ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت نکرده اند، گفت: برای تحقق این مهم در این جلسه یک مهلت ۱۰ تا ۱۵ روزه برای دستگاه های اجرایی استان تعیین می شود تا عملکردها در بستر ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۰ را در این سامانه ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز همچنین به فارغ التحصیلان بیکار فاقد مهارت توصیه کرد در مراکز آموزش های مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و نیز با همکاری دانشگاه علمی کاربردی در دوره های آموزش مهارتی شرکت کنند تا در بخش صنعت استان جذب شوند.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه یک سری از مقرری بگیران بیمه بیکاری واقعا تمایل به کار ندارند و وارد جمعیت غیر فعال شده اند گفت: آندسته از مقرری بگیران که تمایل به فعالیت در صنعت را دارند به واحد های صنعتی معرفی می شوند تا در بازار کار جدب شوند.

وی افزود: در زمان حاضر در استان البرز حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری دریافت می کنند که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !