هواشناسی قزوین هشدار سطح نارنجی صادر کرد 


هواشناسی قزوین هشدار سطح نارنجی صادر کرد 

قزوین- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از امروز /جمعه/ هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

مریم بهروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خروجی مدل ها نشان می دهد برای امروز جمعه و فردا شنبه همچنان گذر متناوب امواج را خواهیم داشت که موجب می شود آسمان استان نیمه ابری تا ابری شود.

وی اظهار داشت : همچنین تا پایان روز شنبه با توجه به اینکه گذر امواج گسترش پیدا می کند برای برخی از مناطق استان بارش باران را خواهیم داشت.
این کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه از روز یکشنبه تا صبح دوشنبه منطقه تحت تاثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد : طی این روزها شاهد بارش باران در برخی ساعات و برای مناطق کوهستانی و سرد سیر بارش برف را پیش بینی کردیم.
بهروزی تاکید کرد : برای همین سامانه بارشی امروز هشدار به رنگ نارنجی صادر شده مبنی بر تقویت سامانه بارشی که نوع مخاطره بارش باران و در مناطق کوهستانی بارش برف و باران و مه گرفتگی را خواهیم داشت.
وی اضافه کرد : زمان شروع این سیستم صبح یکشنبه اول اسفند تا صبح دوشنبه خواهد بود و اثر مخاطره آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیرها و رودخانه ها موجب لغزندگی و احتمال خطر در ترددهای جاده ای و کاهش دید افقی خواهد شد.
بهروزی خاطرنشان کرد : احتیاط در رانندگی، رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی، عدم صعود به ارتفاعات، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی و انجام تمهیدات لازم در بخش کشاورزی به شهروندان استان توصیه می‌شود.
این کارشناس هواشناسی افزود: در شبانه روز گذشته آوج با منفی سه و آبیک با ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین طی این مدت بین صفر تا ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.


منتخب امروز


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟