سامانه بارشی جدید کردستان را فرا می‌گیرد


سامانه بارشی جدید کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از ظهر شنبه استان کردستان تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد و بارش‌های آن تا روز دوشنبه ادامه دارد.

ریحان امیدی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رگبار باران و رعد و برق، مه آلود بودن هوا، وزش باد گاهی اوقات شدید و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف از جمله پیامدهای این سامانه است.

وی افزود: میزان بارش‌ها در روز یکشنبه قابل توجه است و منجر به آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و ایجاد سیلاب‌های موقت می شود در گردنه‌ها و ارتفاعات نیز بارش برف باعث اختلال در تردد خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز شنبه شرایط برای شکل گیری گرد و غبار بر روی کشور عراق و انتقال بخشی از آن به استان وجود دارد که باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی اضافه کرد: در سه روز آینده هوای استان تغییرات دمایی محسوسی ندارد و از روز دوشنبه نیز وضعیت هوا نسبتا پایدار خواهد شد.

امیدی راد یادآور شد: در شبانه روز گذشته روستای قاملو قروه با منفی ۶ درجه سردترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند دمای شهر سنندج نیز بین منفی یک و ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصادف رانندگی در جاده سقز سه کشته بر جا گذشت