توقف 4 ساله یک پروژه در محوطه میراث جهانی بیستون


توقف 4 ساله یک پروژه در محوطه میراث جهانی بیستون

پروژه مجتمع فرهنگی میراث جهانی بیستون که حدود پنج سال قبل استارت خورد، با پیشرفت فیزیکی 50 درصد به علت عدم تامین بودجه از سال 1396 متوقف مانده است.

صامت اجرایی مدیر پایگاه جهانی بیستون در گفت و گو با ایسنا، در خصوص چرایی توقف چهار ساله این پروژه اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ به بعد هیچ اعتباری، نه ملی و نه استانی به این پروژه اختصاص پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه این پروژه طی سالهای گذشته تنها حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، عنوان کرد: طی این چندسال بارها برای تخصیص بودجه پیگیری هایی داشتیم، اما متاسفانه اعتباری تزریق نشد.

وی از پیدا شدن روزنه های امید برای اجرای پروژه مجتمع فرهنگی محوطه باستانی بیستون خبر داد و افزود: باتوجه به انجام سفرهای استانی ریاست جمهور و اینکه قرار است به کرمانشاه هم سفری داشته باشند، اعلام شدکه پروژه های با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد به بالا در اولویت اختصاص بودجه قرار می گیرند که براین اساس به عنوان یکی از پروژه های شاخص آن را معرفی کرده ایم.

اجرایی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پروژه مجتمع فرهنگی محوطه میراث جهانی بیستون مشتمل بر چند سوله است که‌ در آن فضای موزه، آمفی تئاتر، سالن معرفی، آزمایشگاه و ... را خواهیم داشت.

وی در خصوص ضرورت های احداث این مجتمع فرهنگی هم گفت: محوطه میراث جهانی بیستون یک سایت موزه نادر است که در یک پهنه عظیم جغرافیایی، شواهد فرهنگی شاخصی را از دوره پیش از تاریخ تا عصر حاضر در خود جای داده و گاها برخی از بازدیدکنندگان بخاطر شرایط محیطی، امکان اینکه همه این آثار را ببینند را ندارند، بنابراین یکی از اهداف ایجاد این مرکز فرهنگی کمک به دیده شدن تمام جاذبه های این پهنه فرهنگی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا