اعزام 32 هزار و 403 دستگاه ناوگان حمل‌ونقل باری استان مرکزی برای حمل کالاهای اساسی


اعزام 32 هزار و 403 دستگاه ناوگان حمل‌ونقل باری استان مرکزی برای حمل کالاهای اساسی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از بسیج 32 هزار و 403 دستگاه ناوگان حمل و نقل باری استان مرکزی برای حمل کالاهای اساسی خبر داد.

مهرداد جهانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال ‌جاری تا پایان دی‌ماه، بیش از ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی و نهاده‌های دامی توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان مرکزی از بنادر جنوب کشور حمل شده است.

وی از اعزام ۳۲ هزار و ۴۰۳ دستگاه ناوگان باری از استان مرکزی برای حمل ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر جنوب کشور خبر داد و افزود: سهم استان مرکزی در این اقدام ملی و جهادی روزانه ۴۵ دستگاه تعیین شده بود که با توجه به اهمیت موضوع و مشارکت رانندگان، به طور متوسط روزانه ۱۴۰ دستگاه جهت تسریع در جابجایی کالاهای اساسی به استان خوزستان اعزام شده است.

جهانی با بیان فعالیت ۱۰ هزار و ۸۹۹ راننده حرفه‌ای در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا در استان مرکزی تصریح کرد: بالغ بر ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به همت رانندگان و با فعالیت ۱۳۵ شرکت حمل و نقل طی ۱۰ ماه از مبداء استان مرکزی به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: مبدا اصلی حمل بار در استان مرکزی شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان است که بیشترین میزان این کالاها به استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان حمل شده است.

وی بیشترین سهم کالاهای جابجا شده را مواد معدنی و شیمیایی برشمرد و افزود: ۸۸ درصد از کالاهای استان مرکزی به صورت برون استانی و ۱۲ درصد دیگر به صورت درون استانی حمل شده است.

جهانی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تا اول بهمن‌ماه، بیش از یک میلیون و ۸۶۰ نفر در قالب ۱۱۳ هزار و ۳۰۹ سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اتوبوسی، مینی‌بوس و سواری کرایه از مبدا استان مرکزی به دیگر نقاط کشور جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد هفت درصدی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۸ شرکت مسافربری در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که در شرایط کنونی حاکم بر کشور از لحاظ پاندمی کرونا، موظف به ارائه خدمات بهداشتی و رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان عمومی مسافری هستند تا کاربران ناوگان، با خیالی آسوده از این طریق اقدام به سفر کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی گفت: مردم می‌توانند با استفاده از ناوگان عمومی، از ایمنی بیشتری در سفرهای نوروزی بهره‌مند شوند که در این راستا بطور معمول نظارت بر رعایت و اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ضوابط اجرایی با جدیتی مضاعف استمرار خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: طبق دستورالعمل های سازمانی، برای کسانی که دوز سوم واکسن را دریافت نکرده باشند به هیچ عنوان بلیطی صادر نخواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل