نماینده ولی فقیه در کردستان: عالمان دینی سنگربان متعهد اسلام و انقلاب باشند


نماینده ولی فقیه در کردستان: عالمان دینی سنگربان متعهد اسلام و انقلاب باشند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: روحانیون باید دارای چهار ویژگی عالم به روز بودن، تدین، سنگربانی از دین و تعهد انقلابی باشند، همچنانکه مرحوم ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی امام جمعه پیشین سنندج، از این خصلت‌ها برخوردار بود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز شنبه در آیین بزرگداشت درگذشت ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی امام جمعه پیشین سنندج اظهار داشت: از هر عالم دینی این انتظار وجود دارد که علمش به روز بوده و در کنار تدین و دفاع از دین، روحیه و تعهد انقلابی داشته باشد.

وی مرحوم ماموستا سید صلاح الدین حسامی را نمونه بارز یک عالم کامل دانست و افزود: عالم و روحانی باید پرهیزگار واقعی بوده و همواره مدافع دین و ارزش‌های اسلامی باشد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم خستگی ناپذیری عالمان دینی در برابر تعرض‌ و توهین برخی افراد ناآگاه تاکید کرد و ادامه داد: همه باید اخلاق‌ مداری و رعایت حقوق دیگران را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهیم که در این صورت رستگار خواهیم بود.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: برخی افراد ناآگاه و تنگ نظر، به عالم و روحانی که از کشور خود و انقلاب دفاع می‌کند، تهمت هایی نسبت می دهند که این صحبت‌ها نباید مانع انجام وظیفه و دلسرد شدن روحانیون شود، بلکه نیاز است محکم پای اعتقادات و وظایف خود بایستند.

وی با بیان اینکه این دنیا فانی است و همه طعم مرگ را خواهند چشید، اظهار داشت: عبادت، رعایت حقوق دیگران، توجه به بیت‌المال، کنترل زبان، چشم و گوش وظیفه هر انسان دینداری است و باید برای قبر و قیامت ذخیره و توشه خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان ترک گناه و انجام واجبات و خدمات معنوی را ضروری دانست و اضافه کرد: یاد مرگ دل انسان را زنده نگه می دارد و باعث می شود انسان از گناه، حسادت و تنگ نظری پرهیز کند و رعایت حقوق مردم را داشته باشد.

ماموستا سید صلاح الدین حسامی بامداد ۲۷ بهمن جاری و بعد از چند روز بستری در یکی از بیمارستان‌های تهران، بر اثر بیماری و کهولت، در سن ۷۵ سالگی چشم از جهان فرو بست.

ماموستا حسامی یکی از علمایان برجسته و تراز اول کردستان بود که در سال ۱۳۶۱ و در حکمی توسط امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه شهر سنندج منصوب شد و به مدت ۲۳ سال به مردم این شهر خدمت کرد.

امام جمعه پیشین سنندج در سال ۱۳۸۴ و به دلیل بیماری از امامت جمعه شهر سنندج استعفا داد و بعد از آن نیز همچنان نسبت به ارشاد مردم و خدمت به آنان از هیچ کوششی دریغ نکرد.

ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی متولد ۱۳۲۵ روستای هویه از توابع شهرستان سنندج است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / کارت‌های امروز همستر کامبت 25 خرداد / 5 میلیون سکه رایگان بگیرید !