ضریب اقامت در هتل‌های آذربایجان غربی 60 درصد کاهش یافته است


ضریب اقامت در هتل‌های آذربایجان غربی 60 درصد کاهش یافته است

ارومیه -ایرنا-مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ضریب اقامت در هتل‌های استان از 80 درصد پیش از شیوع ویروس کرونا به 20 درصد در حال حاضر رسیده است.

«جلیل جباری» شامگاه شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر آذربایجان غربی افزود: میزان اقامت در مراکز اقامتی و هتل‌های استان در سال جاری ۱۲۰ هزار نفر ثبت شده است حال آنکه قبل از شیوع کرونا بیش از ۸۰۰ هزار نفر بوده است.
وی با اشاره به پذیرش گردشگر در باشگاه فرهنگیان و مدارس گفت: این نوع فعالیت‌ها مطلوب نبوده و به عنوان آسیب برای بخش گردشگری استان محسوب می‌شود و سرمایه گذاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
«یاسر رهبر دین» سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: لازم است برنامه ریزی برای بازدید عموم از مناطق گردشگری استان انجام شود؛ شاهراه ها و محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی نیز برای ایام نوروز باید آماده سازی شوند البته سرویس‌های بهداشتی و مراکز خدماتی و رفاهی و نمازخانه پمپ های بنزین هم در این زمینه باید مهیا باشند.

رهبر دین ادامه داد: مرمت اماکن گردشگری و تفریحی و رفاهی موجود و بهره برداری، نگهداری و آماده سازی تاسیسات لازم برای ایام پیش رو ضروری است ضمن اینکه در محدوده شهرها و به خصوص منطقه بازار ارومیه و پارک‌های شهری لازم است تا امکانات رفاهی برای گردشگران تدارک دیده شود.

وی اضافه کرد: در موضوع قطار نیز طبق بررسی ها ۸۰ درصد درآمد راه‌آهن آذربایجان از این استان و مرز رازی است و پیگیر بحث راه آهن و ساماندهی واگن ها و سایر موارد لازم هستیم؛ طرح اتوبوس گردشگری هم این هفته تعیین تکلیف می شود.

هم اکنون تعداد مراکز اقامتی آذربایجان غربی ۱۲۷ باب، مجموع تخت‌های اقامتی پنج هزار و ۳۳۰ دست و تعداد اتاق‌های اقامتی استان ۲ هزار و ۲۴۳ واحد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...