اولین گوشی Nothing احتمالاً بهار سال بعد معرفی می‌شود


اولین گوشی Nothing احتمالاً بهار سال بعد معرفی می‌شود

بنیان‌گذار Nothing با انتشار توییتی، به‌طور ضمنی به اولین گوشی هوشمند این شرکت اشاره کرده است. گفته می‌شود اولین گوشی Nothing از پردازنده‌ی اسنپدراگون استفاده می‌کند.

کارل پی، هم‌بنیان‌گذار وان پلاس و بنیان‌گذار برند ناثینگ (Nothing)، با انتشار توییتی به‌طور ضمنی به تلاش استارتاپ جدیدش برای تولید اولین گوشی هوشمند اندرویدی اشاره کرده است. به‌نوشته‌ی دیجیتال ترندز، شایعه‌های مربوط به ورود برند ناثینگ به بازار گوشی‌های هوشمند نخستین‌بار در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر و آبان ۱۴۰۰) منتشر شدند؛ یعنی ۹ ماه پس از اینکه کارل پی تصمیم گرفت وان پلاس را ترک کند.

کارل پی در توییت جدیدش صرفاً از عبارت Back on Android استفاده کرده است؛ بنابراین، او به‌صراحت نگفته است که استارتاپش گوشی هوشمند می‌سازد. کارل پی سال‌ها است که از آیفون‌های اپل استفاده می‌کند و شاید توییت جدیدش به‌معنی آغاز استفاده‌ی مجدد از گوشی اندرویدی باشد.

بااین‌حال، اگر وارد بخش منشن‌های توییت کارل پی شوید، می‌بینید حساب کاربری اندروید و اسنپدراگون به نوعی گردهمایی اشاره می‌کنند؛ گردهمایی‌ای که شاید رؤیای ساخت گوشی با برند ناتثینگ را به واقعیت تبدیل کند. کارل پی همچنین در توییت دیگری به دلچسب‌بودن اندروید ۱۲ اشاره کرده است.

گزارش‌های تأییدنشده‌ی پیشین ادعا می‌کنند گوشی هوشمند Nothing از پردازنده‌ی اسنپدراگون کوالکام استفاده خواهد کرد؛ اما فعلاً به مدل تراشه اشاره نشده است. همچنین، گفته می‌شود که گوشی مذکور در اوایل سال جاری میلادی عرضه می‌شود. با قضاوت از روی توییت کارل پی، احتمال می‌دهیم در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی گوشی Nothing باشیم.

تنها یک سال از بنیان‌گذاری استارتاپ ناثینگ می‌گذرد و این نخستین‌باری است که کارل پی به‌طور غیرمستقیم به تولید گوشی هوشمند اختصاصی اشاره می‌کند. در بازه‌ی زمانی یک‌ساله، Nothing صرفاً هدفونی بی‌سیم به‌نمایش گذاشته است که به ایرپادز اپل شباهت دارد.

مانو شارما، مدیرعامل و قائم‌مقام شعبه‌ی هند برند Nothing، اواخر سال گذشته‌ی میلادی گفت این شرکت روی پنج محصول کار می‌کند که هریک در مراحل مختلفی از تولید قرار دارند. مدت کوتاهی نگذشته بود که هدفون Ear 1 رسما معرفی شد؛ اما هویت چهار محصول دیگر برایمان مبهم است. با درنظرگرفتن فذوش اسنشیال به ناثینگ و همکاری تجاری با کوالکام، احتمالاً تا پایان بهار پیش رو اولین گوشی هوشمند شرکت کارل پی را شاهدخواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد