نماینده ولی فقیه در استان همدان: برنامه‌های فرهنگی باید کاربردی باشد


نماینده ولی فقیه در استان همدان: برنامه‌های فرهنگی باید کاربردی باشد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برنامه‌های فرهنگی باید کاربردی، عملیاتی و قابلیت اجرا داشته باشند که این مهم باید به صورت جدی در دستور کار و موردتوجه نهادها و کارگروهای مسئول تدوین اسناد و برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی‌موثقی» روز یک‌شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار داشت: برخی اسناد کلی و انتزاعی هستند و قابلیت اجرا و عملیاتی شدن را ندارد لذا وظایف و تکالیف پیش بینی شده برای دستگاه ها و نهادهای مردمی در سند فرهنگی باید به صورت دقیق قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یکسال از تدوین سند فرهنگی استان می گذرد و تکمیل و نهایی کردن آن ضروری است، افزود: باید به گونه ای اقدام کنیم که سند فرهنگی استان در جریان سفر رییس جمهور به همدان رونمایی شود و اعتبارات موردنیاز برای اجرای سند نیز جذب شود.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: برای تکمیل سند فرهنگی استان همدان می توان از ظرفیت و توان علمی نخبگان و دانشگاهیان استفاده کرد و البته دستگاه های اجرایی نیز باید اعتبار موردنیاز برای اجرای آن را نیز مصوب کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر تصویب و تخصیص اعتبار اجرای سند قرآنی و فرهنگی استان همدان برای سال آینده، گفت: برای تدوین این اسناد مهم روزها و ساعت ها وقت صرف شده و برهمین اساس نباید به عاقبت برخی اسناد از جمله سند مهندسی فرهنگی استان که در سال ۹۳ ابلاغ و تاکنون اجرا نشده است، دچار شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در خصوص مباحثی از جمله عدم حضور مدیران در جلسات کارگروه ها نیز افزود: جلسات کارگروها کارشناسی است و به طور طبیعی حضور مدیران در این نشست ها ضروری نیست و برگزاری این کارگروها با حضور کارشناسان مربوطه برای تهیه و تدوین برنامه های اجرایی و عملیاتی بسیار بهتر است.

رییس شورای فرهنگی عمومی استان همدان همچنین به راه اندازی مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان در استان با هدف برگزاری دوره های آموزشی و تربیتی برای مربیان فعال در مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: راه اندازی مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان تاثیر بسزایی در آینده استان دارد و با توجه به اهمیت مساله تربیت کودک و نوجوان، رهبر فرزانه انقلاب بر توجه جدی نمایندگان ولی فقیه در استان ها به این موضوع تاکید و آن را مطالبه کرده اند.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به اینکه تالار قرآن شهر یک مجموعه قرآنی دارای اهداف و فعالیت های تربیتی است، گفت: درحال حاضر فعالیت متناسب با این اولویت در تالار قرآنی انجام نمی شود و ضروری است به مجموعه ای مطالعاتی و تفریحی برای نوجوانان تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران