فوتی‌های کرونا یک ماهه 12 برابر شد!


فوتی‌های کرونا یک ماهه 12 برابر شد!

تعداد فوتی‌های کرونا در عرض یک ماه 12 برابر شده است، همچنین در طول 24 ساعت گذشته، 242 بیمار کرونا جان خود را از دست دادند. نوشته فوتی‌های کرونا یک ماهه 12 برابر شد!...

به گزارش تجارت‌نیوز، آمار فوتی‌های کرونا رو به افزایش است.

از دیروز تا امروز ۱ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۹۶۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۱۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۲ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۴۰ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون ۴۸۹ هزار و ۹۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

۴ هزار و ۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۴۶ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آخرین بار ۲۲ مهر امسال، شمار جان باختگان روزانه کرونا در کشور بالای ۲۰۰ مورد گزارش شده بود.

روند افزایشی امیکرون در کودکان

رئیس مرکز طبی کودکان تهران با اعلام افزایش آمار مراجعه کودکان به دلیل کرونا و هشدار نسبت به این موضوع، در عین حال بر لزوم نماینده‌ای از بیمارستان کودکان در جلسات کمیته‌های تصمیم گیری پیرامون سلامت کودکان تاکید کرد.

رضا شروین بدو با اشاره به اینکه همچنان در پیک بروز کرونا در کودکان هستیم، گفت: تعداد مراجعه کنندگان بالا است. در این بین هرچند که عمده افراد درمان سرپایی می‌گیرند اما تعداد موارد بستری هم قابل توجه است.

وی افزود: اکنون حدود ۷۰ کودک بیمار بستری داریم که ۲۰ نفر آنها در بخش ICU بستری هستند.

سکسکه یکی از علائم کرونا است

مردی ۶۲ ساله در شیکاگو بدون هیچ علامتی، پس از ۴ روز سکسکه مداوم، کرونا مثبت تشخیص داده شد. این بیمار که به گفته پزشکان دچار کاهش وزن بالا شده بود، پس از تحمل سکسکه طولانی به بیمارستان مراجعه کرد که با انجام آزمایش، ابتلای او به ویروس کرونا تایید شد.

پزشکان هنگام مراجعه این مرد به بیمارستان، با بررسی علائم حیاتی‌اش، تب او را ۳۷ درجه سانتیگراد و ضربان قلبش را ۹۶ اعلام کردند، سپس آن‌ها با انجام اسکن متوجه غیرعادی بودن وضعیت ریه او شدند، این امر سبب شد تا آن‌ها برای حصول اطمینان بیشتر اقدام به انجام آزمایش کرونا کنند که بر اساس آن مشخص شد این فرد به این ویروس مبتلا شده است.

تاکنون علائم رایج کووید ۱۹ تب، سرفه، درد بدن، از دست دادن حس بویایی و چشایی بوده که به تازگی سردرد هم به این لیست اضافه شده است؛ و حالا با این مورد جدید، متخصصان اعلام کردند سکسکه غیر عادی و مداوم هم می‌تواند از علائم ابتلا به ویروس کرونا باشد.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!