آغاز ساخت و تجهیز 66 پروژه محرومیت زدایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان


آغاز ساخت و تجهیز 66 پروژه محرومیت زدایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون توسعه و مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز عملیات ساخت و تجهیز 66 پروژه محرومیت زدایی در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش ایسنا- دکتر مجید یوسفی مقدم با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقویت حوزه پیشگیری است، بر توسعه زیرساخت های بهداشتی تاکید نمود و گفت: 66 پروژه محرومیت زدایی حوزه بهداشت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دست ساخت، کلنگ زنی، تجهیز و .. می باشد

وی ادامه داد: این پروژه های محرومیت زدایی شامل: خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، پایگاه سلامت شهری، تسهیلات زایمانی و.. با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال در دست احداث می باشد و امیدواریم با به اتمام رساندن این پروژه ها بتوانیم گوشه ای از مشکلات را در این مناطق برطرف نماییم.

دکتر یوسفی با اشاره به اینکه در طی سال های گذشته شاهد رشد چشمگیری در توسعه زیرساختهای بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان بوده ایم گفت: تنهادر طی دو سال گذشته با افتتاح دو بیمارستان ایرانمهر سراوان و ساختمان شماره 2 بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) 540 تخت به تعداد تخت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شده است و علاوه بر آن با تکمیل ده ها پروژه بهداشتی و درمانی دیگر تلاش نموده ایم چتر سلامت را در جامعه بگسترانیم.

وی همچنین از استخدام بیش از 1000 نفر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از طریق برگزاری آزمون بوسیله سازمان سنجش در بحران کرونا خبر داد و گفت: این تعداد استخدام در نوع خود در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بی سابقه بوده است.

وی همچنین به تحول در نظام تصویربرداری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد و گفت: مجوز خرید و نصب یک دستگاه پت اسکن برای بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)، دو دستگاه ام آر آی برای بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان و ایرانمهر سراوان، یک دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس برای ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)، یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از محل اعتبارات بانک جهانی تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) خاش، یک دستگاه CRRT (همودیالیز مداوم) و یک دستگاه جدید وپیشرفته آنژیوگرافی نیز تحویل بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) شده است.

وی با تقدیر و قدردانی از حضور و حمایت خیرین از حوزه سلامت از تمام موسسات و خیرین سلامت دعوت نمود تا در تکمیل و تجهیز پروژه های بهداشت و درمان ما را یاری رسانند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403/ منتظر دست خیر دیگران نباش