108 زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر چشم انتظار گلریزان خیران هستند


108 زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر چشم انتظار گلریزان خیران هستند

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: 108 زندانی جرائم غیر عمد با 90 میلیارد تومان بدهی در این استان چشم انتظار نگاه مهربانانه و گلریزان افراد نیکوکار و خیران هستند.

سید اسماعیل موسوی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار زندانی چهار نفر زن و ۱۰۳ نفر مرد و سه نفر به دلیل دیه، ۳۳ نفر مهریه و ۷۲ نفر نیز به دلیل جرائم مالی در بند هستند.

مدیر عامل ستاد دیه استان بوشهر اضافه کرد: از این میزان بدهی ۶۸ میلیارد تومان مربوط به محکومان مالی، ۲۲ میلیارد تومان مهریه و چهار میلیارد تومان دیه است.

موسوی اظهار کرد: از اول سال تاکنون ۱۰۹ نفر زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر با ۸۷ میلیارد تومان بدهی با همت خیران و ستاد دیه این استان آزاد شدند.

به گفته موسوی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان بوشهر امسال تاکنون با پرداخت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی خیران استان و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط خیران کشوری، آورده زندانی، تخصیص تسهیلات و گذشت شاکیان زمینه آزادی این محکومان فراهم شد.

وی یادآور شد: هرچند مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به صورت رسمی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود اما در طول سال زمینه کمک خیران و نیک اندیشان فراهم است و دست یاری آنان را برای انجام این اقدام خداپسندانه به گرمی می فشاریم.

موسوی یادآور شد: نیکوکاران و خیران می‌توانند کمک‌های خود را با استفاده از شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۵۵۲۳۸۴۱۰۰۵ و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۳۸۰۷۲ به نام ستاد مردمی دیه استان بوشهر واریز کنند و در این کار خیر مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: هدف ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شامل دیه، چک غیر کلاهبرداری، نفقه و مهریه است.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: هر چند وظیفه زندان‌ها اصلاح و تربیت زندانیان است اما دراین راستا کمک دستگاه‌های اجرایی و خیران ضروری است.

وی یادآور شد: پارسال ۱۴۳ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر با کمک خیران و پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان از بدهی آنان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !