30 درصد از کودکان 5 تا 9 سال شازندی واکسن کرونا دریافت کردند


30 درصد از کودکان 5 تا 9 سال شازندی واکسن کرونا دریافت کردند

اراک - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: میزان جمعیت هدف 5 تا 9 ساله این شهرستان حدود 12 هزار و 400 نفر است که تاکنون 2 هزار و 400 نفر معادل 30 درصد نسبت به انجام واکسیناسیون خود اقدام کرده اند.

دکتر " مرتضی واعظ" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آغاز انجام طرح واکسیناسیون عمومی، ۹۶ و نیم درصد از جامعه هدف شهرستان شازند نوبت نخست، ۸۸ درصد نوبت دوم و ۴۲ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
وی تاکید کرد: به طور میانگین ۹۲ درصد از جامعه هدف شهرستان شازند هر ۲ نوبت واکسن کرونا را تاکنون دریافت کرده‌اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند اظهار داشت: میزان تزریق واکسن کودکان پنج تا ۹ سال از هفته گذشته تاکنون قابل توجه بوده و با توجه به اینکه وضعیت شهرستان به لحاظ کرونایی قرمز رنگ است، مدارس شهری به صورت غیرحضوری و در مدارس روستایی نیز مدارس با جمعیت دانش آموزی بالا به صورت غیرحضوری و در روستاهای کم جمعیت دانش آموزی به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
دکتر واعظ در خصوص وضعیت کنونی بیماری کووید ۱۹ سویه امیکرون در شهرستان شازند نیز بیان کرد: میزان مراجعات بیماران سرپایی به مراکز درمانی نسبت به هفته گذشته افزایش اما تعداد بیماران بستری در این بازه زمانی کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: سویه امیکرون به صورت مساوی پراکندگی دارد و تمام رده های سنی را درگیر بیماری می‌کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند عنوان کرد: ظرفیت پذیرش تخت‌های بیمارستان شازند ۹۶ تخت است که ۳۲ تخت معادل یک سوم تخت‌ها برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.
دکتر واعظ در خصوص اجرای طرح ضربتی در سطح شهرستان نیز گفت: طی ۳ هفته اخیر از سوی کارشناسان محیط و همچنین گشت‌های مشترک از ۱۸۷ واحد صنفی و دیگر مرکز ورزشی بازرسی انجام شده که به ۳۷ مرکز اخطاریه و ۱۵ واحد صنفی و باشگاه ورزشی نیز مهر و موم شد و طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار نیز همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: اکنون رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح شهرستان شازند ۳۰ درصد است که انتظار می‌رود مردم و همچنین صاحبان صنوف برای گذر از پیک ششم بیماری کووید ۱۹ نسبت به انجام این مهم پایبندی بیشتری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)