برنامه‌های کانون بانوی فرهنگ تشریح شد


برنامه‌های کانون بانوی فرهنگ تشریح شد

دبیر کانون بانوی فرهنگ با تأکید بر اینکه این کانون در نظر دارد شرایط برای ورود مادران و زنان به عرصه نویسندگی را تسهیل کند، به برنامه‌های این کانون اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست خبری گردهمایی بانوان نویسنده در «جشن تولد پنج سالگی همایش بانوی فرهنگ» امروز، دوم اسفندماه، با حضور سارا عرفانی نویسنده در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

عرفانی که دبیری کانون بانوی فرهنگ را برعهده دارد، با تأکید بر اینکه کانون بانوی فرهنگ یک انجمن ادبی است که دو امر تربیت نویسنده و تولید آثار فاخر در فضای ادبیات داستانی را برعهده دارد، گفت: در این راستا تلاش داریم که ضمن انتشار آثار فاخر، شرایط برای ورود مادران و زنان به عرصه نویسندگی نیز تسهیل شود. به همین منظور، با تشکیل دوره‌های مجازی قصد داریم که این فضا را برای ورود بانوان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم کانون بانوی فرهنگ به محلی برای حضور همیشگی بانوان علاقه‌مند به نویسندگی تبدیل شود، یادآور شد: این کانون از سال 95 کار خود را آغاز کرده است. ابتدای کار با همکاری فرهنگسرای انقلاب شکل گرفت و در حال حاضر نیز با همکاری با حوزه هنری ضمن حفظ استقلال، به کار خود ادامه می‌دهد.

عرفانی با اشاره به برخی از اهداف کانون از جمله حمایت از نویسندگان، آموزش، رونمایی آثار و معرفی نویسندگان نوقلم، گفت: کانون در حال حاضر 30 عضو فعال دارد. در سال‌های اخیر بسیاری از نویسندگان بودند که توانستند با کمک کانون کتاب‌های خود را منتشر کنند.

وی با تأکید بر حمایت از نویسندگان، به برنامه جشن پنج سالگی این کانون اشاره و اضافه کرد: سال گذشته رویکرد کانون برمبنای «زن از گذشته و با نگاهی به گذشته» در نظر گرفته شد که بر همین اساس دوره‌های آموزشی برگزار شد. امسال نیز قرار است دو کارگاه «عناصر متن دراماتیک» و «امر زنانه و روایت» را برگزار کنیم. همچنین قرار است امسال جایزه سالانه بانوی فرهنگ را اهدا کنیم که در خلال آن از تازه‌ترین کتاب کلر ژوبرت، نویسنده، رونمایی خواهد شد.

بنا بر اعلام کانون بانوی فرهنگ، قرار است گردهمایی بانوان نویسنده در جشن تولد پنج سالگی این کانون روز چهارشنبه، چهارم اسفندماه، ساعت 15 در تالار سوره حوزه هنری برگزار شود. قرار است در این مراسم از کتاب‌های «آسنا و راز کنیسه» نوشته سمانه خاکبازان و «در اسارت نفرت» به قلم عطیه سادات صالحیان رونمایی شود.

همچنین قرار است کارگاه «امر زنانه و روایت» با حضور مقداد اموری روز سه‌شنبه، سوم اسفندماه از ساعت 15 الی 17 به صورت مجازی برگزار شود. در ادامه این نشست نیز نشست «کارگاه عناصر متن دراماتیک» با حضور حمیدرضا منایی از ساعت 18 الی 20 برگزار خواهد شد. در روز چهارشنبه، چهارم اسفندماه، نیز نشست نقد و بررسی روند آثار خانم کلر ژوبرت با حضور نویسنده از ساعت 10 الی 12 در تالار طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...