درختانی که هنوز هستند


امروز همراه با شهردار ناحیه هفت منطقه 18 به سراغ مناطقی رفتیم که گفته می‌شد درختان آن‌ها قطع شده و تغییر کاربری داشته وسبب و تخریب محیط زیست شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای کرم عزیزی منش شهردار ناحیه هفت منطقه ۱۸ گفت: خوشبختانه هیچ گونه تخریب محیط زیستی صورت نگرفته و یک منبع آب که برای تامین آب شرب اهالی گلدسته شده است در این مکان قرار دارد و هیچ سازه‌ای بنا نشده است.
این پاسخ شهرداری به برخی شایعات چند روز گذشته است، خبری مبنی بر این که درختان منطقه ۱۸ قلع و قمع شده است و ساخت و ساز در حریم منطقه انجام می‌شود.
به چندین نقطه دیگر نیز سر زدیم، نقاطی که تنها زمین کشاورزی با جوانه‌های یونجه که تازه از زیر زمین بیرون زده بود وجود داشت و کشاورزان در حریم زمین کشاورزی شان درختان بابن کوچک غرس نموده اند و آقای عزیزی منش در این خصوص گفت: دیوار‌هایی که در اطراف باقی مانده است مربوط به الان نیست و دیوار‌های کاهگلی است که از گذشته‌ها وجود داشته و نسبت به درختان نیز جهاد کشاورزی باید اقدام کند.
البته بودند نقاطی که دستخوش تغییر شده و منتظر حکم قضایی بود، باغ ۵ هکتاری که به گفته آقای عزیزی منش درختان میوه آن قطع شده و جای آن بنایی احداث شده که طبق شکایت شهرداری منطقه ۱۸ به جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر کاربری این ملک منتظر دستگیر حکم قضایی هستند تا بنای احداث شده تخریب شود.
حریم منطقه ۱۸ حدود ۲۷ کیلومتر و کنترل آن نیازمند کمک تمامی دستگاه هاست و آقای عزیزی منش گفت: تمام تلاش خود را برای حفظ حریم زمین‌های کشاورزی به کار گرفته ایم تا زمین‌های کشاورزی را حفظ کنیم چرا که تهران دیگر زمینی ندارد لذا باید زمین‌های حریم شهر حفظ گردد.
برای حفظ و صیانت از حریم و درختان شهر همه با هم باید دست به دست هم دهیم تا حریم حفظ شود و درختی قطع نگردد و شهر به حالت پایدار باقی بماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید