رویکرد جهاددانشگاهی در حوزه‌ فرهنگی توجه به کارهای بر زمین مانده است


رویکرد جهاددانشگاهی در حوزه‌ فرهنگی توجه به کارهای بر زمین مانده است

رئیس پیشین جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: رویکرد این نهاد انقلابی به حوزه‌های فرهنگی توجه به کارهای بر زمین مانده بوده است.

حسن رهایی در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید جهاددانشگاهی استان از حمایت‌های مقام معظم رهبری به عنوان مهمترین سرمایه و پیشران جهاددانشگاهی در راستای توسعه این نهاد نام برد و اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب همواره نگرشی جوان‌محور و پیشران به جهاددانشگاهی داشته است.

وی از وحدت و همدلی بین نیروهای جهاددانشگاهی استان به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای کاری در استان نام برد و ادامه داد: تمامی برنامه های جهاددانشگاهی استان در این حدودا یک دهه مبتنی بر اسناد بالادستی و خصوصا سند ملی توسعه استان ، سند چشم‌انداز و سند جهاددانشگاهی بوده است.

رئیس پیشین جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: تلاش جهاد دانشگاهی استان در این دوره بر این بوده که طرح‌ها و فعالیت های آن بر روی ریل و در مسیر اسناد بالادستی باشد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی چه در حوزه پژوهشی و چه در حوزه های آموزشی و فرهنگی طرح ها و پروژه‌های شاخصی داشته تصریح کرد: ایجاد گروه برنامه‌ریزی کویر، سامان‌دهی به پروژه رویان مهدیشهر، پروژه گیاهان دارویی بسطام، ایجاد آزمایشگاه محصولات معدنی و...از مهمترین پروژه‌های جهاددانشگاهی در استان است.

رهایی از هدفگذاری پروژه رویان مهدیشهر در دو بخش انسانی و به‌نژاد دامی خبر داد و گفت: خوشبختانه این پروژه شاخص جهاددانشگاهی در این چند سال به نتایج خوبی رسیده است. خرید قریب دو هکتار زمین، احداث سه ساختمان ، محوطه‌سازی در این مجموعه و طراحی و اخذ مجوزها از اقداماتی بوده که برای تکمیل این پروژه در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت های کویر خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی استان در همین راستا پژوهشکده کویر جهاددانشگاهی را پیگیری کرد و علاوه بر آن ، ایجاد گروه برنامه‌ریزی کویر با هدف توسعه صنعت گردشگری در کویر از دیگر اقدامات مهم جهاددانشگاهی استان بوده است.

رئیس پیشین جهاددانشگاهی استان با اشاره به مشکلات اراضی پروژه کوثر سمنان گفت: خوشبختانه با همکاری شهرداری و دیگر دستگاه‌ها مشکل 20 ساله اراضی کوثر سمنان حل و علاوه بر آن مجوزهای لازم برای ایجاد مجتمع کوثر سمنان اخذ شد.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی تولیدات گیاهان دارویی بسطام از دیگر پروژه های جهاددانشگاهی استان است گفت: در ارتباط با این پروژه نیز علاوه بر تامین زمین، مجوز حفر چاه آب و پذیره نویشی اولیه پروژه انجام شده است.

رهایی بر لزوم حمایت مسوولان استانی از جهاددانشگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: مهمترین راه کمک به جهاددانشگاهی استان این است که به جوانان این نهاد انقلابی اعتماد بیشتری شود و طرح‌های بیشتری به این نهاد انقلابی و چابک سپرده شود.

وی با بیان اینکه هر طرحی به جهاددانشگاهی سپرده شود بهره وری چندبرابری خواهد داشت گفت: جهاددانشگاهی استان در حوزه آموزشی نیز بیش از 2000 دوره آموزشی را برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان در دوران کرونا با برگزاری دوره های تخصصی کمک شایانی به کنترل این بیماری کرد افزود: تربیت بیش از 100کمک پرستار در این شرایط کرونایی توانست به تامین نیروی انسانی کارآمد در استان کمک کند. نیروها و کمک پرستارهایی که بیش از 90درصد آنها در همین دوره به کارگیری شدند.

رئیس پیشین جهاددانشگاهی استان از اجرای طرح موفق مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح اتفاقات خوبی در حوزه بازاریابی و عرضه تولیدات مشاغل خانگی رقم خورد.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه رویکرد جهاددانشگاهی استان در حوزه‌ فرهنگی توجه به کارهای بر زمین مانده بوده اظهار کرد: گفتمان سازی موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، برپایی اردوهای دانشجویی ایران مرز پرگهر، برپایی مسابقات مناظره دانشجویی و...از دیگر اقدامات شاخص در حوزه فرهنگی بوده است.

رهایی با اشاره به فعالیت دو خبرگزاری در جهاددانشگاهی گفت: تلاش ما بر این بوده با بهره گیری از ظرفیت این رسانه‌ها، به توسعه استان کمک کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت اعتباری افزون بر 22 میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای پروژه های جهاددانشگاهی در استان سمنان جذب شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا