هیچ اتفاقی در طول غیبت کبری به اندازه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور نبوده است


هیچ اتفاقی در طول غیبت کبری به اندازه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور نبوده است

یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ پویایی دین و حرکت به سوی ظهور شد، گفت: در طول تاریخ غیبت کبری هیچ اتفاقی به اندازه انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز فرج امام مهدی(عج) نبوده است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمدصادق کفیل» درباره ارتباط انقلاب اسلامی و مهدویت، اظهار کرد: ظهور برای احیای دین، اعتلای دین و جهانی شدن ندای لااله الاالله است چنان که پس از ظهور همه عالم الله می گویند و جایی نمی ماند مگر آنکه ندای «لا اله الا الله محمّد رسول الله علی ولیُ الله» در آن بلند شود و این ندای ظهور و فرج است.

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: لذا وقتی امام زمان(عج) ظهور کنند این ندا باید در دنیا زنده و برای مردم آشنا باشد نه فراموش‌شده؛ این واژه باید در ذهن ها آشنا باشد وقتی امام زمان(عج) می آیند تا دنیا مهدوی شود، این ندا باید برای مردم آشنا باشد. امام خمینی(ره) با نهضت خود دین را احیاء کردند نه فقط تشیع را. به تعبیر اندیشمندان مسیحی انقلاب ایران احیای دین است یعنی با این انقلاب سبب شدیم دین بماند، دین به سمت پویایی حرکت و رشد کند تا بستر ظهور فراهم شود.

حجت الاسلام کفیل ابراز کرد: وقتی فطرت ها خاموش شده باشد نمی تواند حضرت حجت(عج) را همراهی کند. برخی می گویند: «یا لیتنا کنا معک» کاش با امام حسین(ع) در کربلا بودیم اما برخی می گویند این مسیر ادامه دارد و می شود بر مرکبی سوار شد و به سمت مقصد ظهور حرکت کرد.

وی با بیان اینکه باید برای ظهور آماده و مهیا شد، گفت: اما راهش مهم است اینکه چه باید کنیم؟ باید فضای دینی در کل عالم توسعه بیابد و اجازه ندهیم، دین خاموش شود. امام(عج) می آیند تا روشنی توسعه و گسترش بیابد، امام مهدی(عج) دین را آغاز نمی کنند بلکه آن را احیاء می کنند. به تعبیری انقلاب ما این فضای دین را روشن نگاه داشت و این لطف خدا و مدد و عنایت الهی بود تا این اتفاق برای احیای دین رخ دهد.

حجت الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد: اگر انقلاب پیروز نمی شد معلوم نبود فرج تا چه زمان به تاخیر بیفتد! در طول تاریخ غیبت کبری هیچ اتفاقی به اندازه انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز فرج امام مهدی(عج) نبوده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری