امام جمعه بوشهر: مدیریت و نظارت بر بازار باید تقویت شود


امام جمعه بوشهر: مدیریت و نظارت بر بازار باید تقویت شود

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در زمینه مدیریت و نظارت بر بازار وضعیت خوبی وجود ندارد و در راستای جلوگیری از ضرر و زیان مردم باید این مهم ساماندهی و تقویت شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در این راستا منظومه اقتصادی کشور نیاز به تحولی بزرگ دارد تا شرایط به نحوی رقم بخورد که در مسیر حمایت از مردم و اقتدار اقتصاد کشور گام اساسی برداشته شود.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب یک نسخه نجات‌بخش است و یکی از وجوه آن حمایت از تولید داخلی است که باید در این رویه رشد کیفی همراه با مدیریت قیمت باشد.

صفایی بوشهری ادامه داد: برای نمونه با افزایش چند برابری قیمت خودرو هنوز ارتقای کیفیت آن محقق نشده که این رویکرد در لوازم خانگی و موادعذایی نیز مشهود است.

وی افزود: در این ارتباط نظارت بر حوزه بازار و برخورد قاطع با متخلفان امری ضروری است و از این حیث اقتصاد دو بعد مدیریت و اخلاق دارد که باید هر دو بعد مد نظر جدی متولیان قرار گیرد.

صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه مجموعه اقتصاد کشور باید به صورت مجموعه کار کند افزود: چنانچه یک بخش کار کند و بخش دیگری کار نکند، اقتصاد تراز و تنظیم نمی‌شود و باید به شکل دقیق نظارت بر بازار و تولید و توزیع انجام شود.

وی افزود: با هدف تنظیم بازار ایجاد بازار تراز اقتصادی در شهرها با ساز و کار قانونی می‌تواند امری راهگشا برای سایر واحدهای عرضه باشد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: اقتصاد مردمی در کشور دچار چالش شده است و باید تحول جدی در حوزه اقتصاد مردمی ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عنوان کرد: باید تولید مناسب با جمعیت داشت و این‌طور نباشد که در عرصه اقتصاد با تولید بیش از اندازه کشاورز و تولیدکننده با ضرر و زیان مواجه شوند.

وی عنوان کرد: برای نمونه در بوشهر تولید صیفی‌جات خارج از فصل در برخی از اوقات به حدی زیاد می‏‌شود که روی دست کشاورز می‌ماند.

صفایی بوشهری ادامه داد: در عرصه توزیع نیز باید اقدام مناسب انجام و دست واسطه‌ها کوتاه شود چراکه وجود شمار زیاد واسطه‌ها تنها منجر به افزایش قیمت خواهد بود.

وی داد: اقتدار اقتصادی منجر به رضایت‌مندی برای مردم است و این مهم باید در دستور کار جدی متولیان حوزه اقتصاد قرار گیرد.

عباس تابش معاون وزیر صمت روز شنبه در سفر به بوشهر به صورت سرزده از فروشگاه‌های زنجیره ای در شهر بوشهر بازدید کرد و اجرای طرح الزام با اجرای طرح الزام درج قیمت تولید کننده روی کالا را مورد ارزیابی قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی