عضویت یک هزار و 300 دانش آموز ایلامی در انجمن های اسلامی


عضویت یک هزار و 300 دانش آموز ایلامی در انجمن های اسلامی

ایلام - ایرنا - مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ایلام گفت: یک هزار و 300 دانش آموز این استان به عنوان هیات های مرکزی انجمن های اسلامی در این انجمن ها عضویت دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مدرسی روز یکشنبه در گفتگویی خبری اظهار داشت: شاکله اصلی انجمن های اسلامی دانش آموزان، جذب دانش آموزان مستعد برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی در سطح مدارس است.

وی از راه اندازی دبیرخانه اربعین اتحادیه انجمن های اسلامی کل کشور در مهران خبر داد و افزود: تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان یک تشکل امین و با توجه به فرمایش امام راحل، هر انجمن اسلامی باید یک سنگر فرهنگی باشد.

مسول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ایلام با بیان اینکه دانش آموزان عضو این انجمن باید امروز در فضای مدرسه و فردا در سطح جامعه نقش خود را ایفا کنند، تاکید کرد: وظیفه دانش آموزان انجمن های اسلامی در مرحله اول اسلامی کردن خود و در مرحله دوم اسلامی کردن فضایی که در آن قرار دارند، یعنی مدارس است.

مدرسی ابراز کرد: در ایام شیوع کرونا با بهره گیری از فضای مجازی تلاش شد ارتباط با دانش آموزان و مسائل فرهنگی و تربیتی برقرار باشد و در این راستا برنامه بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب راهیان نور مجازی، در ۲ بخش دانش آموزان دختر و پسر برگزار شد و امید داریم این برنامه در سال جدید به صورت اردوهای راهیان نور حضوری برای دانش آموزان برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم ، درس اخلاق و استفاده از اساتید خبره متناسب با سن جوانان و نوجوانان از طریق فضای مجازی، یادآور شد: پانسیون علمی برای نوروز ۱۴۰۱ برای دانش آموزان به صورت حضوری در فرهنگسرای رازی تهران برگزار می شود که دانش آموزان داوطلب در این اردو شرکت و از مشاوره آموزشی و علمی، نحوه مطالعه و پژوهش بهره مند می شوند.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ایلام با بیان اینکه برنامه «هر درخت به یاد یک شهید» در سطح مدارس و انجمن های اسلامی دانش آموزان در حال برگزاری است، اضافه کرد: در این راستا نهال درخت های مثمر تامین و در اختیار دانش آموزان گذاشته می شود که هر دانش آموز یک درخت به یاد و نام شهدای دانش آموزان بکارد.

مدرسی برپایی خیمه معرفت در سطح مدارس را یکی دیگر از برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برشمرد و گفت: هیات مرکزی در سطح مدارس با حضور دانش آموزان تشکیل و آموزش های تشکیلاتی را کسب می کنند، برپایی اردو در داخل و خارج استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و اخذ مجوز های لازم از آموزش و پرروش و اردوهای علمی و تربیتی خارج از استان نیز از دیگر برنامه های این نهاد است.

وی با بیان اینکه ایلام با توجه به یادمان ها و مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس میزبان زائران و دانش آموزان عضور انجمن های اسلامی سایر استان هاست، افزود: در ایام اربعین حسینی نیز اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان در موکب های اربعین و میزبانی از زوار حضور داشتند و دبیرخانه اربعین اتحادیه انجمن های اسلامی کل کشور در استان ایلام و شهر مهران تشکیل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه