انتخابی جام جهانی بسکتبال| پیروزی سخت مقابل سوریه با کمک ستاره ها/ جمشیدی نه حرف داشت نه حریف


انتخابی جام جهانی بسکتبال| پیروزی سخت مقابل سوریه با کمک ستاره ها/ جمشیدی نه حرف داشت نه حریف

تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره دوم رقابت‌های جام جهانی 2023 در دومین دیدار خود برابر سوریه به میدان رفت و با نتیجه نزدیک به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دومین بازی ایران در پنجره انتخابی جام جهانی برابر سوریه برگزار شد. نبردی که بعد از شکست غافلگیرکننده مقابل قزاقستان در بازی نخست برای بسکتبال ایران اهمیتی دوچندان داشت. برای پیروزی در این بازی فدراسیون کوشید از همه ظرفیت ها استفاده کند و از همین رو بعد از 2 سال مجوز حضور 30 درصدی تماشاگران را صادر کرد تا سالن سوت و کور آزادی بعد از قریب به 2 سال شاهد هیاهوی تماشاگران باشد.

تیم ملی ایران ترکیب سعید داورپناه، محمد حسین‌زاده، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی برابر سوریه به میدان رفت. تیمی که جزو تیم های رده سوم آسیا به شمار می رود اما در یک اتفاق عجیب بازی را برتر از ایران آغاز کرد و از آسمانخراش های ایران جلو افتاد تا کوارتر نخست تحت تاثیر اشتباهات متعدد و سریالی بازیکنان ایران به ویژه سجاد مشایخی در عین ناباوری با نتیجه ۱۸ بر ۱۵ به سود تیم ملی سوریه پایان یابد. بعد از این شوک اولیه آسمانخراش های ایران بازی را آرام آرام با میدانداری محمد جمشیدی در دست گرفت و ضمن جبران اختلاف از حریف پیش افتاد تا در دست گرفت تا این کوارتر را با نتیجه ۲۴-18 به سود ایران خاتمه پیدا کند و نیمه نخست ایران با نتیجه ۳۹ بر ۳۶ برنده باشد.

کوارتر سوم را سوریه بهتر آغاز کرد و پا به پای ایران پیش آمد. هینتون ستاره سوری ها بود اما در مقابل نمایش درخشان محمد جمشیدی باز هم به داد ایران رسید تا با اختلاف ناچیز 20-19 پیروز شود.

کوارتر چهارم اما نوید رضایی فر ستاره ایران بود که با 3 امتیازی های خود ایران را جلو انداخت و با ادامه میدانداری جمشیدی با برتری 21-13 به سود ایران به پایان رسید تا در نهایت تیم بسکتبال ایران در یک بازی سخت توانست با نتیجه ۸۰ بر ۶۸ به پیروزی برسد.

محمد جمشیدی با 41 امتیاز امتیازآورترین ستاره ایران بود که نقش اصلی در این برد نزدیک داشت. همچنین محمد جمشیدی با کارآیی 48، آرمان زنگنه با کارایی ۱۸ و محمد حسن‌زاده با کارایی ۱۵ موثرترین بازیکنان تیم ملی ایران در دیدار مقابل سوریه بودند.

انتهای پیام/


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا