توسعه طلبی ناتو عامل بحران اوکراین است


توسعه طلبی ناتو عامل بحران اوکراین است

تهران-ایرنا-عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه توسعه طلبی ناتو عامل بحران اوکراین است، اظهار داشت:پیمان ناتو به دلیل اهداف توسعه طلبانه آمریکا در حال گسترش به شرق است.

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص بحران اوکراین گفت: ایران در وقایع اخیر اوکراین رویکرد فعالانه داشت و از جانبداری از طرفین دعوا خودداری کرد.

وی افزود: آمریکا به دنبال اهداف توسعه طلبانه خود در اوکراین است، اروپا نیز استقلالی در برابر آمریکا ندارد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه طلبی ناتو عامل بحران اوکراین است، اظهار داشت: پیمان ناتو در زمان جنگ سرد ایجاد شده بود و در مقابل آن پیمان ورشو ایجاد شد. با توجه به اینکه پیمان ورشو از بین رفته، دلیلی برای ادامه کار ناتو وجود ندارد اما این پیمان نظامی نه تنها محدود نشده و از بین نرفته بلکه به خاطر اهداف توسعه طلبانه آمریکا در حال پیشروی در کشورهای مختلف به ویژه در شرق است.

علیزاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ادامه جنگ را به نفع هیچ کشوری نمی‌داند گفت: برای جلوگیری از کشتار بی گناهان و بی پناهان، همواره به دنبال و خواهان پایان جنگ هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحران اوکراین باید وزارت امورخارجه دیپلماسی فعال را پیگیری کند گفت: دستگاه دیپلماسی در این بحران منافع و مصالح ملت را پیگیری می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا