شهردار مشهد: مدیون حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم/ از ترویج فرهنگ مطالعه حمایت می‌کنیم


شهردار مشهد: مدیون حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم/ از ترویج فرهنگ مطالعه حمایت می‌کنیم

شهردار مشهد گفت: خود را مدیون حوزه کتاب و کتابخوانی می‌دانم و از ترویج فرهنگ مطالعه حمایت می‌کنیم.

سید عبدالله ارجائی در نشست با نویسندگان حوزه کتاب که چهارشنبه، ۱۱ اسفند ماه، در شهرداری مرکز برگزار شد با اشاره به اینکه خود را مدیون حوزه کتاب و کتابخوانی می‌دانم و از ترویج فرهنگ مطالعه حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: به شخصه هنگامی که می‌بینیم مقام معظم رهبری با آن همه مشغله نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه تاکید دارند نسبت به حوزه مطالعه و کتابخوانی احساس دین می‌کنم.

وی ادامه داد: با وجود این میزان توجه و تاکید از سوی رهبر انقلاب نسبت به مساله کتابخوانی احساس مسئولیت مضاعفی در ترویج فرهنگ مطالعه داریم و در کنار انجام سایر کارها به این حوزه نیز توجه ویژه باید داشته باشیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: به شخصه به کتاب خواندن و مطالعه علاقه‌مند هستم، اما موضوع قابل توجه بر اساس رصدهای داخل مجموعه این است که مسائل علاقه‌مندان به موضوع مطالعه در شهرداری نه تنها که زیاد است، بلکه نویسندگان بسیاری نیز در مدیریت شهری وجود دارند.

ارجائی با بیان اینکه با توجه به این موضوع تصمیم گرفته شد تا نشست‌هایی صمیمی با نویسندگان و فعالان حوزه کتاب برگزار شود، خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها ضمن بررسی آثار منتشر شده از نویسندگان و فعالان حوزه کتاب در داخل و خارج از شهرداری مشهد تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: امروز هم خوشحالیم که در خدمت چهار نفر از همکاران و یکی از فرزندان همکاران فعال در شهرداری مشهد هستیم تا ضمن بررسی آثار آنها نظرات و پیشنهاداتشان را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بشنویم.

شهردار مشهد اضافه کرد: در بررسی‌های انجام شده میان ۲۸ هزار نیروی انسانی فعال در مدیریت شهری پاکبان نویسنده، همکار فرهنگی نویسنده، مهندس و بانوی نویسنده بسیاری وجود دارد و ما به داشتن این همکاران فرهیخته افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، نیز در این نشست با تقدیر از توجه شهردار مشهد به حوزه مطالعه، گفت: یکی از شعارهای شهردار مشهد مدیریت عالمانه بود که این شعار باید جایی خود را نشان دهد و می‌بینیم بدنه شهرداری نیز این شعار را درک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اهتمام شهردار مشهد به حوزه مطالعه باعث مباهات است، اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که در حوزه اداره کل کتابخانه‌ها انجام شده است مردم با دو رویکرد کتاب می‌خوانند؛ اول برای پاسخ به نیازها و پیدا کردن جواب سوالاتشان و دوم برای آرامش.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: سامانه‌ای در این اداره کل فعال است که براساس آن می‌توان آمار بیشترین کتاب‌هایی که از سوی مردم از کتابخانه‌ها به امانت گرفته می‌شود را جمع‌آوری کرد. طبق اطلاعات این سامانه، بیشترین کتاب‌هایی که به امانت گرفته شده به ترتیب در حوزه ادبیات و رمان، سبک زندگی و روانشناسی و خودشناسی بوده است.

وی افزود: با توجه به حضور تعداد زیادی نویسنده در شهرداری مشهد اعلام آمادگی می‌کنیم کتاب‌های منتشرشده رونمایی و یا در کتابخانه‌های عمومی خوانش شوند. همچنین آمادگی خرید آثار منتشر شده برای کتابخانه‌های عمومی استان را نیز داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!