امام‌جمعه مهدیشهر: جنگ روسیه و اوکراین هزینه سنگین اعتماد به آمریکا است


امام‌جمعه مهدیشهر: جنگ روسیه و اوکراین هزینه سنگین اعتماد به آمریکا است

سمنان- ایرنا- امام جمعه مهدیشهر گفت: جنگ اخیر بین روسیه و اوکراین اتفاق تلخی است که در آن ملت اوکراین هزینه سنگین اعتماد دولتمردان خود به آمریکا و اروپا را می‌پردازند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر در حسینیه المهدی این شهر، بیان کرد: نتیجه ورود آمریکا به اوکراین و ایجاد انقلابی مخملی در این کشور، جنگ اخیر بین این کشور و روسیه است که می‌تواند درس و عبرت برای ملت ها باشد که بدانند اعتماد به غرب و آمریکا پایه های مستحکم استقلال کشور را نشانه می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مردم عامل اصلی استقلال هر کشور هستند و در اوکراین شاهد بودیم که مردم در صحنه نبودند و هر شهری که توسط مردم خالی شد، به تصرف روس‌ها درآمد.

بارانی با بیان اینکه جنگ در هر کشوری تلخ است، اظهار داشت: مجامع بین المللی و رسانه های غرب در برابر کشتار کودکان و غیرنظامیان یمن، روسیه، عراق و فلسطین سکوت کردند اما امروز کشتار و جنگ اوکراین را محکوم می‌کنند که این امر نشان می‌دهد که حقوق بین المللی به خوبی رعایت نمی‌شود.

وی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: آیت الله خامنه ای در سخنان خود مبعث را هدیه بزرگ گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق دانستند که جاهلیت عصر پیامبر اکرم (ص) را از بین برد و عقلانیت شکل گرفت.

خطیب نماز جمعه مهدیشهر با بیان اینکه امروز در جامعه جهانی جاهلیت مدرن را شاهد هستیم، بیان کرد: امروز در دنیا شاهد هرج و مرج جنسی و فروپاشی خانواده هستیم که اگر با این پدیده شوم مقابله‌ نشود به کشورهای اسلامی کشیده خواهد شد و در برابر این جاهلیت مدرن باید تقویت دینی خانواده ها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای کاهش قیمت چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا را بعد از اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده اعلام کرد که تقاضا داریم ستادی در شهرستان مهدیشهر تشکیل و نظارت بر این قیمت ها انجام شود تا جلوی سوء استفاده ها گرفته شود.

امام جمعه مهدیشهر تصریح کرد: از مسوولان تقاضا داریم همچون رییس جمهور جهادی عمل کنند و گلایه ها را بشنوند و یکی از گلایه های همیشگی ما عدم حضور مدیران در نماز جمعه است و معتقدیم افرادی که بر صندلی مدیریت شهری مهدیشهر تکیه زدند جدای از مردم زندگی می‌کنند و امیدواریم روزی شاهد مدیریت انقلابی در شهر خود باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا