کاشت 30 هزار اصله نهال در هرمزگان آغاز شد


بندرعباس- ایرنا- کاشت 30 هزار اصله نهال روز یکشنبه همزمان با آغاز هفته...
بندرعباس- ایرنا- کاشت 30 هزار اصله نهال روز یکشنبه همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور جمعی از مسوولان و طبیعت ‌دوستان هرمزگان به صورت نمادین در محل نهالستان باغو بندرعباس آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در آیین روز درختکاری با گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت: امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال با شروع پویش ایران قوی ایران سرسبز، کشت شده و در طول هفته منابع طبیعی نیز ۳۰ هزار اصله نهال نیز در سراسر استان توزیع و کاشت می شود.

سید محمد نور موسوی افزود: در هفته منابع طبیعی با شعار ایران قوی ایران سرسبز، همه باهم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان با حضور تشکل ها، گروه های مردم نهاد و جوامع محلی و مدیران دستگاه ها و مردم، در ادامه پویش هر شهید یکهزار نهال و هر ایرانی یک نهال در راستای توسعه، حفاظت و احیا و گسترش فضای سبز غرس نهال صورت می گیرد.

وی بیان داشت: امسال با صدور ۹۹ درصد از اسناد کاداستر استان هرمزگان به استقبال جشن کاداستر درهفته منابع طبیعی می رویم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان همچنین با اشاره به ضرورت اجرای تثبیت شن های روان و توسعه ی جنگل در شرق استا تاکید کرد: حل معضل زیست محیطی در غرب استان با انجام تکلیف قانونی صنایع هرمزگان در انجام ۲۵ درصد تعهدات فضای سبز و اقدام های اجرایی و مالچ پاشی در شرق و غرب استان عملی است.

وی افزود: در حریم ۶۰ متر دریا اسناد بیشتر شهرستان ها صادر شده و در آزادسازی سواحل با کمک استانداری و دادگستری و سایر ارگان ها اقدام های خوبی صورت گرفته است.

موسوی گفت: مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی نقشی اساسی دارد و در این زمینه در استان هرمزگان بسیج، سپاه، دهیاران و شوراها، خیران و گروه های مردمی بسیار یاری رسان بوده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان از استانداری به خاطر تصویب اعتبارات آبخیزداری، مانگرو و یگان حفاظت در سفر ریاست جمهور قدردانی کرد.

شهرداری و منابع طبیعی نسبت به جایگزینی گونه های بومی اقدام کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز با اشاره به جایگزینی گونه های بومی و سازگار و مثمر در استان گفت: تقاضا داریم که شهرداری و منابع طبیعی و سایر دستگاه های متولی نسبت به جایگزینی گونه های بومی اقدام نمایند.

رضا مدرس تاکید کرد: با کشت گونه های بومی و مثمر در سراسر استان هرمزگان به توسعه فضای سبز و احیا و گسترش درختان کمک نماییم.

وی با اشاره به احادیث و روایت های دینی و اهمیت کاشت درخت گفت: در جای جای قرآن به درخت و شجره طیبه اشاره شده که بی شک رازی در آن نهفته و اهمیت درختکاری را نشان می دهد.

معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: درختکاری توام با تمدن سازی است و وجود آثار تاریخی ماندگار نشان می دهد که همیشه درخت با تمدن سازی همراه بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز دراین مراسم بر اهمیت کاشت درخت و تاثیر مثبت و ماندگار آن در طبیعت تاکید کرد.

صالح دریانورد افزود: هدف از کاشت نهال باید اثر ماندگار و مثبت آن در طبیعت باشد که به نوعی شاهد سایه گستری درختان در گوشه و کنار شهرها وروستاها هستیم و این نشان می دهد در گذشته نیاکان ما با توجه به اهمیت درخت به کاشت درخت اقدام کرده اند و امروز تاثیر مثبت آنرا در طبیعت حس می کنیم .

دریانورد توصیه کرد: کاشت نهال ماندگار شده و با نگهداری و مراقبت بتوانیم در سرسبزی طبیعت نقش بسزایی داشته باشیم.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته