پلیس کنگره آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد


پلیس کنگره آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد

پلیس کنگره آمریکا با توجه به تشدید اعتراضات رانندگان کامیون نسبت به رفع محدودیت های کرونایی درپایتخت آمریکا و باتوجه به ترس از شورشی همانند 6 ژانویه (17 دی 1399)، برای محافظت از این منطقه وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: کاروانی از کامیون داران و رانندگان کامیون آمریکایی که خواستار پایان بخشیدن به سیاست های کرونایی دولت بایدن هستند در جاده کمربندی واشنگتن دی. سی اقدام به تردد کردند.

این رسانه خبری آمریکایی درادامه گزارش داد: این کاروان که موسوم به «کاروان مردمی» و نشات گرفته از اعتراض کامیونداران در کانادا است، با ورود به شهر واشنگتن دی. سی از روز یکشنبه (روز گذشته) باعث ایجاد ترافیک و مشکل تردد در اطراف محدوده «کاپیتال هیل» منطقه ای که کنگره آمریکا در آن قرار دارد، شده اند.

سی ان ان افزود: در بیانیه پلیس کنگره در واکنش به این اعتراض و ایجاد اختلال تردد، آمده است: هیات پلیس کاپیتال با اعلام وضعیت فوق العاده، می خواهد اطمینان حاصل کند که پلیس کنگره آمریکا در صورت لزوم قادر به واکنش و انجام عملیات است.

سی ان ان درادامه گزارش داد: در اعلامیه پلیس کنگره آمریکا از کارکنان و نمایندگان کنگره خواسته است تا از مسیرهای جایگزین و وسائل نقلیه عمومی برای آمدن به کنگره استفاده کرده و یا حدالامکان دورکاری کنند.

پلیس کنگره آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد

این گزارش می افزاید: اعتراض های روز گذشته به اجرای دستور العمل های کرونایی که رانندگان کامیون در آن حضور داشتند، ساعت ها در کمربندی واشنگتن دی. سی به طول انجامید و انتظار می رود این اعتراض ها امروز (دوشنبه) نیز ادامه یابد.

بنابراین گزارش فرماندهان پلیس کنگره آمریکا نسبت به هرگونه اقدامی از سوی کامیون داران و یا دیگر وسایل نقلیه ای که به طرق مختلف باعث ایجاد راهبندان در اطرف ساختمان کنگره و نواحی پیرامون آن شوند، ابراز نگرانی می کنند.

پلیس کنگره آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد اعتراض رانندگان کامیون در واشنگتن دی. سی به رفع محدودیت های کرونایی باعث اختلال رفت و آمد در اطراف عمارت کنگره شد

به گزارش ایرنا، ابراز نگرانی نیروهای پلیس و امنیتی کنگره بیشتر ناشی از واقعه موسوم به «۶ ژانویه»، حدود ۱۴ ماه پیش است که هزاران سفیدپوست افراطی آمریکایی پس از سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا به عمارت کنگره آمریکا یورش بردند، محلی که در آن آخرین روند از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درجریان بود و ترامپ از مایک پنس معاون خود خواسته بود تا وی را برنده این انتخابات اعلام کند.

پلیس کنگره آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد

این حادثه که اکثر کارشناسان، تحلیلگران و رسانه های آمریکایی آنرا یک اقدام تروریستی هم سطح با واقعه یازده سپتامبر دانستند، همچنان جامعه مدنی و سیاسی آمریکا را در یک شوک فرو برده است، حمله به دموکراسی در این کشور توصیف شد.

وقوع اتفاقی مشابه بخصوص برای انتخابات ۲۰۲۴، کابوسی برای محافل سیاسی آمریکا و نیروهای محافظت کننده از عمارت کنگره است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...